vilka hästar i vilken hage problem...

O

oidipus

Det finns fyra hästar i stallet (2 ponnyer och 2 hästar) och de brukar få gå 2 och 2. Storhästarna (ett sto och en valack) är mina och de blev ihopsläppta för inte så länge sedan, de trivs jättebra ihop.
När vi släppte ihop ponnyerna (också sto +valack) visade det sig att valacken försökte betäcka. Han gjorde visst så i början på förra stället också men slutade efter ett tag, och därför vill ponnystoägaren inte att de ska gå ihop.
Vi har nu testat att släppa ut stona för sig och valackerna för sig men mina storhästar är inte så glada i sitt nya sällskap utan går helst så att de är nära varandra (på var sin sida om staketet). Jag tycker så synd om dem och stoet som är aldeles för magert för tillfället äter inte lika bra i hagen nu heller. :cry:
Jag är säkert fjompig men hur hade ni gjort, låtit dem hållas sto och valacker för sig eller försökt byta tillbaka till gamla ordningen?

Sv: vilka hästar i vilken hage problem...

Kan ni inte ha alla fyra hästarna tillsammans? Jag har en ponnyvalack som betäcker mitt ena sto om de går tillsammans utan andra ston. Är det fler ston så håller någon av de andra ordning på honom så att han inte kommer till.

Hjälper det inte att släppa ihop alla så tycker jag ändå att ni ska ha dem ston för sig och val för sig. Det är inte roligt om stona drar på sig infektioner för att valacken betäcker.

Piggy

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 389
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 121
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: Joro253
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama