Vilka frösorter???

I

Ida

:confused: Vilka frösorter är bäst att använda sig av när man ska skörda hösilage?? Timotej, ängsvingel och rajgräs som skyddgröda går det?? :confused:
OTROLIGT tacksam för svar!!:)

Sv: Vilka frösorter???

Ja, det låter bra tycker jag. Vi har lite klöver i också för att dra ner lite kväve från luften.

Det finns ett särskilt rajgräs som är till för att vara skyddsgröda. Det engelska rajgräset vintrar ut.

Fråga hos en frösäljare (Granngården/Lokalföreningen osv.), det finns väl sammansatta blandningar att köpa.

Vad betyder skyddsgröda?
Är det något extra man sår i vallen, eller?

Du kan gå in på
www.skanefro.se

Där kan du beställa egen blandning också, om det är minst 300kg har jag för mig.

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama