Vilka barfota boots passar mig?

Mezcal

Trådstartare
Jag har en Korsning nordsvensk bruks/Tinker som går barfota, nu när jag börjat rida honom mer så har han blivit ömfotad på grusvägarna.
Jag funderar på att skaffa barfotaboots till honom men vilken sort är bäst?
Kan tillägga att det bara är uteritt som gäller, jag hoppar inte eller rider på bana.
Hans hovar är 14,5*15,5-16 (Bredd*Längd)
Positivt och negativt om de olika sorterna och synpunkter på vilken storlek han ska ha.
/Sandra

Sv: Vilka barfota boots passar mig?

har mätt hovarna en gång till lite noggrannare de är ca 15-15.5 på längden istället för det jag skrev innan

Jag tycker att easyboots är bäst och håller bra,men dom är väldigt svåra att få på och av! Har dom gamla från hööks hemma.Kommer ej ihåg namn.Mer som en hel sko med "tyg" runt.Dom är superenkla att ta på och av.

ok, läste någonstans att easyboots inte var så lämpliga för hästar med runda hovar, vet du om det stämmer? Vad har du för häst/hästar?
tror du tänker på old mac's?!

Old mac hette dom ja! Det stämmer.
Har haft easyboots på travare (varmblod) samt korsningar.Jättejobbiga att ta på och av.

Jag har Easy Boots Epics till min Nordsvensk med runda hovar, de passar perfekt och sitter jättebra på uteritter mm.! :) Alla underlag.

Passar bra runt hans telefonstolpsben, andra kan vara svåra att knäppa. Har strl 4 på min som har ungefär samma hovstorlek som din häst.

Glömde den detaljen, de ÄR lite jobbigare att få på men när hästen gått in dem går det mkt lättare. Upplever de sitter fast bättre än Old Macs som jag hade till min gamla häst som tappsko-reserv.

Vad kostar respektive sko och hur länge håller dom på ett ungefär. Funkar dom att ha på i hagen med eller tappas dom lätt?

lite utanför relvansen, men har gått i samma tankar och sätta på boots på min.

Har ni upplevt skavsår av era?
en som jag stog med tidigare fick jätte skav på sin häst, men det kanske bara var dålig utpassning?
eller det kanske bara är i början?

Liknande trådar

Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 239
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur