Vila i frid, Bukehundar

em-pirre

Trådstartare
Efter att idag ha mist min kära Boxer helt plötsligt tänkte jag att vi kunde ha en gemensam minneslund här på Hund. Man kan posta bilder, dikter, eller texter om sin hund.

Min snart åttaåriga tik blev akut dålig idag förmiddag. Ramlade ihop, hade väldigt ont. Jag misstänkte magomvridning och åkte in akut. Röntgen visade ingenting, och hon fick genast opiumpreparat samt medel mot illamående. Hon fick större dos, men inget hjälpte. Ganska fort bestämde vi att hon inte ska behöva ha så ont, och i samma stund slutade hon andas. Det var antagligen hjärtat.

IMG_4539.jpg

Det kändes så konstigt att starta en tråd bara för min hund, jag tror hon vill ha sällskap här i tråden

Ja, det är jättejobbigt. Jag ska på resa imorgon, och fästmannen stannar hemma. Det är extra jobbigt. Jag försöker tänka att det var en jävla tur att jag var hemma och ledig idag. Tänk om allt hade hänt då hon var ensam hemma, eller imorgon så att fästmannen hade kommit hem till sjuk eller död hund.

Och så fick hon åka bil en sista gång. Det var det enda som fick henne på fötter idag. "Vi ska åka BIL!". Och tur som fan att jag inte åkte till den närliggande kommunala vetten, utan till vår egen, där hon känner alla. Hon gick faktiskt in själv, och var trygg och nöjd under omständigheterna.

Och de skötte allt jättebra. Jag fick ta kopplet och gå ut. Kommer tillbaka nästa vecka och hämtar urna och betalar.

'Den här skulle ligga i första inlägget: http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Åh, jag beklagar :cry:!

Jag fick ta bort min Homer i juli, jag var väldigt oförberedd på att det skulle gå så illa. Han blev inte ens 7 år :cry:.
rally4.jpg

2011-07-16-021.jpg

2013-03-20-promenad-och-upplet-070.jpg

Beklagar din stora förlust.
Otroligt fint att du ändå orkar starta en sådan här tråd för oss alla!

/ kayoba

Sam gick bort 2011, då 12 år gammal. Han var min första egna hund, ganska skadad mentalt och överlag rätt så jobbig. Men oh så jag älskade honom. Min Sam. Mycket skulle jag göra annorlunda idag, men jag tror att han trivdes med sitt liv hos mig.
tivedssam.jpg

IMG_3571.jpg

sno-1.jpg

541195_10150723177263353_664515634_n.jpg

2008 fick världens finaste Ida somna in, 10 år gammal pga kronisk analsäcksinflammation. Jag var 7 när hon kom till oss och 18 när hon lämnade oss så jag växte upp med henne. Än idag får jag tårar i ögonen när jag tänker på henne. Hon somnade raklång bredvid mig i soffan när jag var liten med nosen på min kind och gick över lik för min skull. Dock hade hon problem med psyket, var bland annat superrädd för dammsugaren och för prasslande presentpapper (dock kunde hon spendera timmar i verkstaden).

Efter att idag ha mist min kära Boxer helt plötsligt tänkte jag att vi kunde ha en gemensam minneslund här på Hund. Man kan posta bilder, dikter, eller texter om sin hund.

Min snart åttaåriga tik blev akut dålig idag förmiddag. Ramlade ihop, hade väldigt ont. Jag misstänkte magomvridning och åkte in akut. Röntgen visade ingenting, och hon fick genast opiumpreparat samt medel mot illamående. Hon fick större dos, men inget hjälpte. Ganska fort bestämde vi att hon inte ska behöva ha så ont, och i samma stund slutade hon andas. Det var antagligen hjärtat.

IMG_4539.jpg

Det kändes så konstigt att starta en tråd bara för min hund, jag tror hon vill ha sällskap här i tråden
Beklagar! Men vilken tur att du var hemma ändå, fruktansvärt att komma hem till en död hund :cry:.

Pucko_1_zps726cb8ff.jpg

I april 2011 tvingade cancern oss att ta bort fina Pucko 13 år gammal. (antagligen labbe/BC/Dobbiskorsning)
Hans liv började dåligt 3 missbrukarhem på 9 månader och när de till slut skulle skjuta honom, tog min sambo honom ifrån dem (med våld misstänker jag).
Då hade han aldrig gått på gräs, sen levde han ett bra liv och fick vid 8 års ålder en dobbis/rotweilerkorsning att ta hand om också och henne lärde han upp att bli en bra hund, med den äran. Han levde hela sitt liv med min sambo i lägenhet. Men vi hann flytta till hus innan han blev för gammal, så sista halvåret i hans liv fick han en alldeles egen trädgård att vakta, och det var han stolt för.
Fortfarande djupt saknad.

Sista tiden har jag tänkt mycket på Aiko och omständigheterna runt hans död. Livet går vidare men mina vänner på andra sidan regnbågsbron är verkligen inte glömda. Jag miste tre hundar på tre år.. det var svårt.

Ramses 1997-2011

Zorro 2001 - 2013

Aiko 2010 - 2014

IMG_4539.jpg

Beklagar verkligen! Så tungt.

Beklagar sorgen!
Den 6 oktober fick min vackraste lilla tösabit Lisa vandra vidare till andra sidan. Hon var en ESS. 12 1/2 år blev hon. Saknar henne fortfarande så det gör ont! Ligger och gråter nu när jag tänker på henne...

Det är tungt att mista dem!

Jag beklagar verkligen sorgen @em-pirre .

Den 25/11 var det sex år sedan min älskade gammelman somnade in här hemma lugnt och stilla med hela sin familj omkring sig. Jag minns fortfarande hur oerhört ont det gjorde. Han blev 12,5 år och mina barn växte upp med honom då de var 5 och 7 år gamla när han kom in i våra liv. Jag saknar honom fortfarande så enormt mycket. Det gör så fruktansvärt ont att förlora dem vi älskar så mycket.

Vilken tur att ni var hemma när det hände så att hon hade er med sig när hon tog sitt sista andetag. Det måste ha känts tryggt för henne.

Tröstkramar i mängder.

På Måndag är det 2 veckor sen jag fick ta bort min största livskamrat. Det gör så fruktansvärt ont fortfarande,och sista timmarna spelas om och om i mitt huvud hela tiden,allt från samtalet,till bilfärden,inne hos veterinären,bilfärden hem.

Ibland blir jag nästan rädd att jag kommer inte kunna hantera denna sorg,detta är absolut det som tagits hårdast på mig genom livet. Min bästa vän,min älskade hund! Jag köpte han som omplaceringshund för 10 år sen. Jag var 17 och skulle fylla 18. Han har varit med hela mitt vuxna liv! Nu står jag här och det känns som jag aldrig kommer bli hel igen.

Hans liv innan han kom till mig var fruktansvärt, instängd,fastbunden,utan mat och vatten,skriken på, alkohol,droger. Endå så var han så otroligt genomsnäll från första stund. En osäker liten krake på 10 månader klättrade in i bilen med svansen mellan benen,sen tittade vi på varandra och pratade lite,sen kröp han ihop i mitt knä och sov sig genom 30 mil hem. Sen den dagen så lovade jag att det alltid skulle vara vi,och så fick det bli,han var min,och jag var hans,enda tills hans sista andetag. Vi satt på samma sätt hos veterinären som vi satt dom där 30 milen,hans huvud i mitt knä,klappandes över ena örat. Enda skillnaden var att då pratade vi om allt vi skulle göra,och nu pratade vi om allt vi gjort,vilken resa vi haft,hur mycket glädje han gett mig, och vilken otroligt duktig kille han var.

Fick sån otroligt stark känsla igår att han var med mig,kändes som om jag bara hade behövt stoppa ner handen för att kunna känna honom. Aldrig känt så innan,att vara säker på att någon är där fast man inte ser någon. Jag fick ett lugn i kroppen och allt kändes som vanligt några sekunder innan allt försvann och sorgen åter igen sköljde över. Någon mer som känt sin gamla hund? Som vet att dom hälsat på? Eller håller jag på att bli helt knäpp?

Älskade Paff vad du är saknad.... 1/3 2004 - 17/11 2014

183373_4044687709784_1247660786_n.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 119
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI