Viktor har mött inte bara sin like utan sin 'överman' ;)

Alexandra_W

Trådstartare
Det tog fyra år - men nu har Viktor aka The Black Destructor mött inte bara sin like utan sin överman (överkvinna)! ;)

Idag har han för första gången träffat min brors tik. En sådan där blandras som får en att undra "VARFÖR?" när man hör raserna - 50% dobermann, 25% rottweiler, 25% amstaff.

Jag höll på att köra i diket när jag hörde att bror skaffat hund, och vad. Den blandrasen, vuxen omplacering för den 'inte funkade i lägenhet och ägaren inte klarade av den, det var ägarens första hund'.

Damen är dock lika snäll som hon skulle kunnat vara vass. Tacksamt nog - då hon är den vekare sorten - finns det inte en aggresiv gen i henne. En av de trevligare hundar jag mött, och den idealiska småbarnsfamiljhunden.

Idag fick då Viktor träffa henne för första gången. I början tyckte han hon var rätt boring, han körde ju riesenburdust från start och hon bara tyckte han var läskig. Men sen ändrade Viktor approach och hon tinade upp. Och SEN kunde man ju riesenleka och ruffla med henne. Viktor var kääär!

Och sen inträffade då det unika - Viktor har för första gången någonsin mött en hund mer mer energi än sig själv. För första gången har en annan hund 'lekt slut' på Viktor :devil:

Dessutom, damens amstaffarv märks, hon är som en belgian blue i kroppen. Viktor brukar alltid vara störst, tyngst och starkast. Han har inte en suck mot den här damen, hon är så kompakt, råstark och står så stadigt. Viktors min första gången hon helt sonika välte honom var obetalbar :angel:

Viktor undrar om vi inte kan adoptera henne - hon är den bästa kompisen någonsin!

314895_312109478885032_1551366565_n.jpg

255213_312109555551691_1324638186_n.jpg

563900_312110012218312_670125228_n.jpg

552757_312110108884969_587422127_n.jpg

314082_312110068884973_675426592_n.jpg

544612_312109585551688_879492901_n.jpg

Sv: Viktor har mött inte bara sin like utan sin 'överman' ;)

Vad underbart när man hittade Den DÄR bästa kompisen! För mina hundar så har min pudel/cocker hittat en underbar vän nu nyligen! En amstaffmix från Irland som verkar ha vinthund i sig. Hon sprang och sprang vilket min hund älskar och var inte det minsta bufflig ( han brukar INTE uppskatta amstaffs alls som vänner ) och min vinthundsmix älskar sin tik en Podenco andaluz. De här hundarna är då jämnsnabba med varandra vilket säkert bidrar! Sedan lustigt nog älskar även min pudel en stor salukitjej som leker väldigt tufft. Melvin blir allas hare och vinthundarna gaddar ihop sig men mMElvin bara ler! När de nafsar efter hans rygg så säger han bara ifrån och fortsätter helt utan stress!

Härliga bilder :)
Det är så kul när det hittar en riktigt bra kompis!

Viktor har ju en superkompis i pappas riesentik Nisse med. Men hon är 6 år i år, och inte så road av att köra fullt ös medvetslös HELA tiden. De leker suveränt ihop, men hon ledsnar långt före Viktor (det gör i ärlighetens namn de flesta, men ;)) nuförtiden. Det får man ju med årens rätt, men känts lite tråkigt då hon är den enda eg riktigt bra lekkompis Viktor haft innan. De flesta är inte så sugna på att låta sina hundar leka med Viktor - just för han leker vilt och är stor. Han ÄR världens snällaste, och är den enda stora hund min veterinärs lilla blandras någonsin lekt med (men som de lekte) - och dessutom så känner Viktor att burdus inte fungerar, så blir han så fin och försynt som krävs.

Men det är sällan han får chansen, folk ser en 'gigantisk' hund som är burdus, och tror att han ska äta upp deras hund. Alt så de som vill släppa sina hundar med Viktor har vovvar som inte funkar med andra hundar för de är för kassa på hundspråk eller för vassa. Och Viktor är rätt vek egentligen även om han brukar försöka initialt luras om motsatsen.

Så alla klockrena lekkompisar tas tacksamt emot =)

Så härligt!!! Exakt en sån hund som min burduse drummel till Beauceron skulle behöva - en som han inte kan luta sig över i full fart och välta!

Vad roligt för honom, perfekta leklompisar växer inte på träd;)

Härligt :)

Min superduperglada beardievalp hittade en flickvän idag på min pappas 50-årsfest. En bulldogtik på 7 månader. Han vet inte riktigt var han har benen och är också rätt bra på att springa in i andra hundar och välta dem i sin iver. Men en bulldog kan man inte välta :D Perfekt också eftersom bulldogen inte är så snabb, så de tog det ganska lugnt i leken. annars är det fullt ös medvetslös för den här herren volket inte är så nyttigt HELA TIDEN :p

Inga lekbilder tyvärr, men här är en där båda mina och bulldogen är med. Såg rätt kul ut när båda stora jagade min lille som är snabbast ;)

539238_10150943248847343_795914471_n.jpg

Senast ändrad:

Pointern Filippa som numera bor hos min mamma, hade en jättebra teknik när det gällde att välta stora hundar. Vi har schäfer också, dvs inget som en 20 kg pointer lätt välter. :p Men hon sprang bredvid, bet tag i huden på kinden och när schäfern vred huvudet för att nafsa tillbaka tryckte hon helt enkelt på med hela kroppen :D Galet effektivt!
Det här är alltså första steget i Fällning av stor hund ;)
262527_10150741482430061_3444287_n.jpg

Det är bara bäst när de hittar en lekpolare.

Min weim älskar en GD som han bufflar med och som jagar honom, vilket han tycker är urkul :love:

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 301
Senast: Exile
·
Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 441
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Har ju ett par gånger kommit upp 'men har du bara problem?' ang Viktor, just för jag ju i princip aldrig postar när det går bra och om...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 860
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka