Sv: vikter

det är väldigt olika vad vikterna i galopplopp är, det bestäms av ett handicap system och hur propositionen är skriven. Enlelt kan man säga att ju bättre häst ju högre vikt! Men oftast är lägsta vikten 50 kg i proffslöp, och 60 i amatörlöp. sen finns det alla variationer upp till ca 75kg (i amatörlöp).
Jag vet ingen tränare som tränar med extra tyngder, oftast är ju vi träningsryttare lite större än jockeysarna och vi använder större sadlar.

Liknande trådar

Hoppning Jag läser just nu en roman som utspelar sig bland hopp-eliten i England på 1970-talet. Där nämns det att man lägger till bly-vikter på...
Svar
13
· Visningar
1 067
Senast: MimmiNO
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: fio
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
608
Senast: Pegasus63
·
Hundträning Utgå från ett scenario där ni har en kastrerad tik och en tik som är i höglöp (eller två tikar som inte löper samtidigt, vilket jag dock...
Svar
7
· Visningar
383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka