Hej jag har ett Islandssto som jag skulle veta vikten på för att beräkna foderstat ordentligt..
Har inte möjlighet att väga henne på riktig våg.
Sånna där mätband stämmer ju aldrig vad jag hört, iaf inte på islandshästar.
Jag har försökt att räkna ut med flera olika "räkningsmetoder"
Men inget stämmer, antingen väger hon 200 eller 900 haha.
Jag har läst på olika forum osv där folk skriver hur mycket sina islandshästar väger och uppskattade hennes vikt till ca 400 kg och räknade ut foderstaten efter det.
Men jag tror hon inte väger riktigt så mycket, och jag vill inte ge henne en smula för mycket mat då hon redan är för tjock.
Jag tror hon är ca 138 cm i mankhöjd, ganska" ideal " kroppmässigt.
Hon är en normal/kraftig modell av islandshäst.
Hon är för tjock nu, hon är inte sådär supermega tjock men man ser ju att hon är lite överviktig.
Men det ska bort!
Så jag undrar, vad tror ni hon väger på ett ungefär?
Jag kan ladda upp en bild också bara jag lär mig hur man gör.
Hur kan man ladda över bilder från datorn hit till buke? man måste ju ha en "sidadress"?
Har inte möjlighet att väga henne på riktig våg.
Sånna där mätband stämmer ju aldrig vad jag hört, iaf inte på islandshästar.
Jag har försökt att räkna ut med flera olika "räkningsmetoder"
Men inget stämmer, antingen väger hon 200 eller 900 haha.
Jag har läst på olika forum osv där folk skriver hur mycket sina islandshästar väger och uppskattade hennes vikt till ca 400 kg och räknade ut foderstaten efter det.
Men jag tror hon inte väger riktigt så mycket, och jag vill inte ge henne en smula för mycket mat då hon redan är för tjock.
Jag tror hon är ca 138 cm i mankhöjd, ganska" ideal " kroppmässigt.
Hon är en normal/kraftig modell av islandshäst.
Hon är för tjock nu, hon är inte sådär supermega tjock men man ser ju att hon är lite överviktig.
Men det ska bort!
Så jag undrar, vad tror ni hon väger på ett ungefär?
Jag kan ladda upp en bild också bara jag lär mig hur man gör.
Hur kan man ladda över bilder från datorn hit till buke? man måste ju ha en "sidadress"?