Vikt på hösilagebalar

T

tomassan

Undrar över genomsnittsvikt och spridning på hösilagebalar. Vad är andras erfarenheter? Hur mycket kan/brukar vikten skilja från bal till bal? Är så mycket som 100 kg i skillnad ett försök att lura till sig mera pengar eller vanligt?

Tacksam för synpunkter, råd och erfarenheter.

MVH
Tomas

Sv: Vikt på hösilagebalar

tomassan skrev:
Undrar över genomsnittsvikt och spridning på hösilagebalar. Vad är andras erfarenheter? Hur mycket kan/brukar vikten skilja från bal till bal? Är så mycket som 100 kg i skillnad ett försök att lura till sig mera pengar eller vanligt?

Tacksam för synpunkter, råd och erfarenheter.

MVH
Tomas

Man skall väl snarast tänka som så att en sådan bal är kanske 250-300 kg i torrsubstans . Så mycket blir det ju om man hårdpressar ihop den volymen grovfoder. Är det sedan blött så väger det mer, men man får inte mer mat för det. Eller tänker jag fel?

Hälsning Maja

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Hästhantering Hej alla som är vana vid unghästar - jag skulle behöva lite råd och tankar om hur bäst förbereda att transportera en unghäst en lång...
2
Svar
27
· Visningar
2 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat