Vikt på boots

Tättran

Trådstartare
Hej.
Tänkte köpa gboots, men är osäker på vilken vikt jag ska ha.Kusen är 5 år och är passaktig i tölten ibland. Gbootsen finns ju i olika vikter .Nån som vet?
tack på förhand.

Sv: Vikt på boots

Du kanske skulle prova boots som inte är allt för tunga. De näst tyngsta jag har väger runt 240gram och det kan jag tänka mig är ganska bra på en passtaktig häst.
På min hjälpte det ganska bra i alla fall.

Mja .. jag har en häst som ganska ofta var/är ganska passtaktig i tölten. På banan brukar jag i så fall använda blybotts med vikten 240 gram & ute i terräng klockor på 180 gram. Det brukar hjälpa ganska bra :)

Har fått mina gboots och dem är på 240 kanon är det enda jag kan säga, lätta att sätta på och sitter kanon.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
527
Senast: Liten
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka