Vidd på ridstövlar?

Centaur

Trådstartare
Hur tajta har ni köpt era ridstövlar med dragkedja?
Mina nuvarande stövlar känns för vida när jag rider, får inget stöd och dom glider ner. Har provat ett par med en cm smalare vadvidd, men på dom tar det emot lite när jag ska dra upp dragkedjan..

Så jag är väldigt fundersam, vill ju inte köpa stövlar som jag inte kommer i eller som dragkedjan kommer ryka på, men om jag köper samma vidd som jag har nu är jag ju lika långt... :crazy:

Hur har ni resonerat och hur har det gått?
 
Sv: Vidd på ridstövlar?

½ cm på ena benet och inget på andra. Ska bli intressant att kolla hur de sitter när de kommer.
 
Sv: Vidd på ridstövlar?

mina nuvarande är 2 cm vidare än vad mina vader är... borde funka med storleken som är 1 cm vidare än mina ben då, tror du inte?
 
Sv: Vidd på ridstövlar?

Jag la till 1 cm (har 37 med byxor och la till en cm). Blev perfekt. Fast när det är varmt eller om jag är stressad blir det lite tajt - benen sväller. Jag får dock passa mig för att gå upp i vikt, måste nog hålla igen lite framöver känner jag ;). Men visst tar det emot lite när man drar upp, men inte mycket alls.
 
Sv: Vidd på ridstövlar?

Blir inte stövlarna som med mycket annat lite större efter en tids användning? :confused:
Känns som det när jag har använder mina gamla Cavallo stövlar, de var lite tighta i början men nu är de hur enkla som helst att få på.

Vad har du köpt för stövlar den här gången?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Badger
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: Zpunk
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
843
Senast: Ajda
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
1 222
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp