Vid utenbliven dräktighet, betäcka om?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Annab79
  • Startdatum Startdatum
A

Annab79

Om stoet har börjat att brunsta fast hon är betäckt,
betäcker ni bara om då? Eller åker ni och kollar ultraljud ändå om något är galet?
Vi har 20 mil till närmsta UL och det skulle vara skönt att bara betäcka om henne sedan åka och titta efter det.

Sv: Vid utenbliven dräktighet, betäcka om?

Man brukar ju ta baktprov om stoet inte blir dräktigt, ev kanske hon behöver behandlas.

Sv: Vid utenbliven dräktighet, betäcka om?

Har hon brunstat om är hon troligen inte dräktig. Det brukar jag förutsätta. Däremot har jag haft rätt många ston som på 21 dygn börjat skvätta som om de vore brunstiga men slår som galningar för hingsten. Detta är mer som "försvarskiss" när någon kommer nära och luktar heller inte brunst.
Testa med hingst innan ultraljud om ni har närmre till hingsten.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka