”Vi ska göra om och göra rätt”

Kammarrätten i Göteborg har upphävt länsstyrelsens beslut att återkalla tillståndet att bedriva ridskola på Akka ridcenter. Skälet är formaliafel.
Länsstyrelsen sätter nu i gång arbetet med att skicka ut en ny underrättelse för att dra in tillståndet - igen.

Kammarrätten i Göteborg har upphävt länsstyrelsens beslut att återkalla tillståndet att bedriva ridskola på Akka ridcenter. Skälet är formaliafel.
Länsstyrelsen sätter nu i gång arbetet med att skicka ut en ny underrättelse för att dra in tillståndet - igen.
Tyvärr låst artikel.
Har följt detta ett tag och det är skrämmande hur hästarna har det på vissa ridskolor/ridläger.
Vill absolut inte dra alla över en kam, finns många ridskolor med jättebra hästhållning.
Länsstyrelsen gör verkligen ett jättebra jobb med tillsyn. Synd bara att dem inte har möjlighet att kontrollera oftare...

Tyvärr låst artikel.
Har följt detta ett tag och det är skrämmande hur hästarna har det på vissa ridskolor/ridläger.
Vill absolut inte dra alla över en kam, finns många ridskolor med jättebra hästhållning.
Länsstyrelsen gör verkligen ett jättebra jobb med tillsyn. Synd bara att dem inte har möjlighet att kontrollera oftare...

Står antagligen samma som i de senaste artiklarna. Att ls gjorde fel för dom adresserade det direkt till Lena istället för Akka. Oavsett så är det ingen vinst för henne i det långa loppet eftersom ls bara kommer göra om och göra rätt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu tvingas länsstyrelsen att göra om och göra rätt. Det sedan Kammarrätten fastslagit att ett beslut om att återkalla tillståndet att...
Svar
0
· Visningar
707
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 604
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 180
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka