Vi har ett fiskmåsbarn..

Reykur

Trådstartare
..På vår tomt!
Han har vankat runt här i några dagar och verkar för liten för att kunna flyga. Han går alltså mest bara runt och verkar förvirrad. Piper i bland, och sover med huvudet under vingen på gräsmattan.
För några dagar sedan såg jag en trafikdödad fiskmås på vägen här utanför, kan det hända att det är hans mamma, och att han nu är föräldralös?
Borde jag göra något? Vi försökte mata honom med mjuk kattmat men han kan inte äta själv. Han är dock helt oskygg så man kan mata honom, då vänder han upp huvudet så där som fågelungar gör och gapar med munnen och blir glad för maten.
Tyvärr tror jag inte han kommer klara sig särskillt länge för han verkar ganska svag :(

Sv: Vi har ett fiskmåsbarn..

Det borde väl finnas någon sorts viltjour som du kan ringa till? Någon som får ta hand om vilda djur som kan göra det eller hjälpa dig att hitta någon som kan göra det. Hoppas att den lille klarar sig.

förra våren vandrade det omkring 3-4 st fiskmås ungar helt övergivna... jag ringde till polisen som inte ville göra något, men jag skällde ut dom å nästa dag var ungarna borta.. :o

dock tror jag ju dom blev skjutna... men var inte riktigt i mitt intresse att hålla 4 fiskmåsar vid liv.. barnmhärtigare att dom får sluta sina dagar i sådana fall,,, tror tyvärr det är istort set enda alternativet om ni inte vill ta in ungen själva...

prova med lite maskar! å så kanske lite vatten blandat med en gnutta socker å salt..

Behöver världen verkligen en fiskmås som inte är rädd för att komma för nära människor??
Tycker att de fiskmåsarna som redan finns är alldeles för tuffa faktiskt.

Behöver världen verkligen dessa okänsliga människor som bara kan se på medans ett djur dör av svält??

Jösses!

Googla på Viltjouren så får du tips, alternativt kontakta en ornitologisk förening och hör med dem, de borde ju veta. :idea: Själv har jag ringt Viltjouren ett antal gånger bara senaste veckan om skatungar och igelkottar.

Tänkte bara tala om att det ser ljust ut för fiskmåsen. Jag har handmatat honom med kattmat på burk i några dagar och nu äter han själv kattmat från backen. När det regnade kom det fram maskar, så han fick en sån med och sedan plockade han upp en egen mask från marken! :banana:
Han har börjat flaxa med vingarna, men kan ännu inte flyga.

En bekant muttrade "Men gud, det finns så jävla många måsar, de bara låter och skräpar ned. Ta död på den."
Det finns fler människor än måsar här.. Och vad gör de om inte låter och skräpar ned? Vi tar dö på ett par-tre styckna. :smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 712
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 955
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix