Vi har en liten kisse i trädet...

jerseyko

Trådstartare
Kom hem och satte mig vid datorn, ser då hur grannens feta katt jagar upp en liten svart sak med halsband i ett träd utanför fönstret :mad: Säkert även denna gråa katt som spöade min tjej :mad:

Min ena kisse sittet i fönstret nu och små jamar på den lille, inte alls hotfull som de brukar bli.

Hur länge ska jag vänta på att den ska komma ner? Den såg itne rädd ut när jag var ut och pratade lite med den.

Om den sitter där till ikväll, ska man ringa någon då? Lite svårt att se nummret på halsbandet och det går inte att klättra upp, det är en stor ek och lägsta grenen sitter väldit högt upp.

Dumma grannkatt :mad: Inte nog med att grannens hundarna rymmer titt som tätt in på våran tomt, pinkar på min fågelholk osv. så ska deras katt j*vel spöa alla andra katter här :mad:

Sv: Vi har en liten kisse i trädet...

Du får väl bjuda över brandkåren på lite Gevalia...;)

Har du någon gång sett ett kattskelett i ett träd ;) De kommer ner efter ett tag igen. Jag har haft stallkatter i träd flera dagar. En gång tog vi dit brandkåren för att ta ner en katt, de gjorde de och lokaltidnignen var där och gjorde reportage osv. Dagen efter satt katten i trädet igen... Då fick han ta sig ner själv.

Nä, då bjuder jag hellre hem rörmockaren på jobbet :angel:

Kissen kom ner, han var bra rädd så jag tog vårans tege och la en planka till en stor sten bredvid, på så sätt fick han inte så högt att hoppa :)

Vår kisse fastnade i ett träd, hon åkte på mage ner med benen runt grenen ner i min famn skrikandes (men så söt)

Efter det har hon endast klättrat i små äppelträd...

vad skönt att det ordnade sej!
Jag är lite imponerad av att du har en rörmokare som även klättrar efter katter:D

Nä, då bjuder jag hellre hem rörmockaren på jobbet :angel:

Kissen kom ner, han var bra rädd så jag tog vårans tege och la en planka till en stor sten bredvid, på så sätt fick han inte så högt att hoppa :)

Vår kisse fastnade i ett träd, hon åkte på mage ner med benen runt grenen ner i min famn skrikandes (men så söt)

Efter det har hon endast klättrat i små äppelträd...

haha! Kan förstå att hon håller sig till små träd nu...:angel: :angel:

Nu sitter min sons katt i en mycket hög björk... Inne på 36 timmen. Jag har ont i hjärtat:cry: , men är övertygad om att han kommer ner förr eller senare. Vi har varit ute och klättrat själva nu, men vi når inte på långa vägar fram.

Jättearg på min kompis hund som jagade upp honom...:mad:

När min katt klättrat upp i ett träd så ringde jag tillslut brandkåren, de sa att de kunde ta ner henne, men det skulle kosta stegbil och två personer (5000) ! Och sen i förbifarten frågade de om jag hade sett många kattskinn i träd .... då insåg jag att katten kommer nog ner. Och det gjorde hon.

Liknande trådar

I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
5 180
Senast: Amha
·
Katthälsa I morse vaknade jag av att det lät som att en katt blev flådd utanför dörrn och tänkte att det väl var parning på gång. Vaknade igen...
Svar
13
· Visningar
1 690
Senast: Yrja
·
M
Övr. Katt Har en 8½ årig kastrerad kattpojk som är van vid att gå ut och in som han vill i huset. Har gjort detta alla åren hos min mamma (vi...
Svar
9
· Visningar
1 689
Senast: veronican
·
E
Övr. Katt :confused: Hoppas någon kan hjälpa mej med ett litet problem vi har. Det är så att vi har väldens goaste katt. :love: Hon fyller ett år...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Emma85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama