R
Robbie
Jag undrar om det finns någon som har någon erfarenhet av användningen av medlet "vetranquil"? Fungerar det? Jag har en liten häst (150cm) som de två senaste gångerna har fått något sorts anfall när vi har varit iväg med henne, den senaste på en hopptävling. Resan dit gick bra och hon var som vanligt, men helt plötsligt mitt när vi var på tävlingen så började hon bara att spraka med bakbenen, och ge ifrån sig ett "pipande" ljud, och så fort man tog på henne över korset och på bakbenen så började hon sparka som en tok. När man sedan gick med henne, var det som om hon glömde bort att hon hade ont, och inne på hoppbanan så var hon precis som vanligt! Givetvis gick det då inte att lasta henne, utan när hon gick in och vi stängde för bakbommen så började hon sparka så hela transporten höll på att välta, så vi var tvungna att ta ut henne igen. Det slutade med att jag fick rida henne hem, och när jag kom hem var hon precis som vanligt och hon reagerade inte ens när man klappade henne på korset! Någon som vet vad det kan bero på? Är det kanske något psykiskt hon har fått för sej, eller har hon problem någonstans? Eller släppte hennes anfall när hon fick gå hem, tackvare motionen? Nu har vi köpt medlet vetranquil, finns det någon som kanske vet hur bra det fungerar? Tacksam för svar
Senast ändrad av en moderator: