Vad bra!
Jag undrar hur det är med tiden. Eftersom jag bor 60 mil från uppsala, kan och hinner jag antagligen inte ta hand om mina åtta hästar. Det går helt enkelt inte ihop, och flytta hela gänget är en omöjlighet och även om det hade gått hade jag inte haft tid
Men om det är så att man skulle komma in på vet. programmet, tror du att man skulle hinna med att träna för en tränare där uppe på ngn av deras hästar eller annans, ca 2-3 ggr i veckan?
Då slipper man ju att sköta, mocka, fodra o.s.v. som man måste göra med egna hästar men kan ändå hålla igång ridningen litegrann. Jag förstår att i vissa perioder är det mycket studier och då hinner man antagligen inte med något annat utöver det! Men jag menar inte de s.k. studietopparna, utan annars.
Vet du hur jag kan få mer information om en likadan utbildning i danmark?? Antar att det finns en sådan där vilket isåfall hade varit närmare för mig.
Hur långt har du kvar att gå?
Vilket av åren tyckte du bäst om? Har det kännts långsamt och segt ibland?
Hur har det varit rent allmänt?
Kan tänka mig att det är både kul och jobbigt, mycket koncentration och djupa studier, men även ett drömyrke!!!
Hur var det vid antagningen? Jag har kollat på antagningsstatistiken på slu.se, men det framgår inte riktigt hur det är.
På vissa program kommer de flesta in som har sökt, men hur är det mer exakt på vet. programmet? Det varierar kanske mycket från år till år, eller är det alltid en lika stor skara som söker?
Är det enbart dom som har 20.0 i snitt på betygen + runt maxpoäng på HP som kommer in? Förstår att dom väljer dom först, men är det enbart sådana "topp-elever" som söker in känns det lite svårt.
Går dom mycket på helheten? Alltså intervju, HP/HA och BP/BL/BF?
Man kanske får lägga ner några år bara på att få komma in....
Det är ju verkligen inte säkert att man gör det även fast man har bra betyg och resultat på HP. Finns ju så många fler som har det.... och bara 82 platser att fightas om
Skriv gärna och berätta!!!!!
Jag är MYCKET intresserad!!!
Mvh Tirnanog