Går hos två olika veterinärer (som dessutom känner varandra även om de jobbar på olika kliniker). "Vanliga vetten" och allergivetten.
Ena jobbar på Evidensia och andra på liten klinik.
Upplever absolut inget tvång att köpa grejer, däremot brukar JAG be om rekommendationer och fråga om klinikerna säljer dessa produkter.
Hör och häpna, ibland VET veterinärerna inte ens, utan blir tvungna att fråga receptionen/butiken om sortimentet. (Gäller även Evidensia).
Så "prånglandet" är verkligen välutvecklat när veterinären inte ens kan sortimentet hen ska prångla
Fy farao för att behöva åka omkring över halva stan med en krasslig hund i bilen för att spara nån krona (för bensin och parkering är ju gratis...). Nej hellre köper jag allt på samma gång så jag kan lasta in konvalescent i bilen och inleda tillfrisknandet så fort som möjligt.
Min uppfattning är att de flesta veterinärer pch andra som utbildat sig i sisådär 1000 år har en så pass stark yrkesetik att de inte riktigt bryr sig om påbud om merförsäljning av ditten o datten, må sen de officiella riktlinjerna säga vad som helst.