Veterinärbesiktning

V

viljan

Ska eventuellt ta en häst på foder. Ägaren säger att vi ska dela på en veterinärbesiktning innan han kommer till mig och så får jag bekosta en om han ska tillbaka till henne igen. Vad brukar en sådan kosta på ett ungefär.

jag tror att min kostade ca 700+ moms... rätt dyrt,enligt mig men d e värt d...

Joo, det lät dyrt. Men och andra sidan så skulle vi ju dela på första. Sen får jag väl helt enkelt se till att behålla honom så jag slipper tillbakabesiktningen ;)

Jag skulle ställa som villkor att betala 50% endast om han går igenom. Går han inte igenom besiktningen ska du nog tänka dig för ett par ggr innan du bestämmer dig för att ta honom, beroende på vad som kommer fram. Får han en anmärkning men du vill ha honom ändå så tycker jag det är helt ok att du betalar hälften. :)

Tack snälla för tippsen. Ska göra så gott jag kan. Har aldrig tagit en häst på foder. Så jag vet inte riktigt vad jag kan kräva och inte kräva.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 420
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 555
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 364
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar