Veterinär nu eller sen?

Linus karlsson

Trådstartare
Hej!

Har en travare som för ca 2v sedan fått en spark ovanför framknät på utsidan.

Blev ganska svullen men svullnaden gick ner successivt och nu är det i princip helt osvullet.

Körde honom lugnt idag varpå han haltade lite i trav.

Så ingen svullnad längre, men halt vid trav.

Veterinärundersökning direkt nu, eller vänta någon vecka och se om han haltar efter det?

Mvh

Vid lätt hälta skulle jag skritta 1-2 veckor och sen prova trav. Känns det inte bra då skulle jag uppsöka veterinär. :)

Eftersom det har gått 1-2 vecka redan skulle jag nog boka en tid nu.

Jag hade kontaktat veterinär nu.
Att den springer och leker i hagen osv är inget tecken att det nog inte är ngt osv. Hästar tänker inte som så att de inte bör springa osv för att de är skadade. Ett visst stimuli som tex andra hästar som springer kan ta över handen så att hästen inte ens känner av ev smärta .

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat