Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?
Tar närmsta knapp!
Veteranförsäkring är en paketlösning för dig som vill försäkra din äldre häst. Försäkringen är speciellt avsedd för hästar som är mellan 16 och 21 år. Denna försäkring innehåller Katastrof Liv, Begränsad Veterinärvård (A2) med Plus, tillägg samt Incident.
- Begränsad Veterinärvård (A2). Ersätter kostnader för veterinärvård när hästen skadat sig på grund av fraktur eller fissur utan tecken på försvagning, sårskador eller kolik.
- Plus. Med denna tilläggsförsäkring kan du även få ersättning för djurambulans, veterinärens resekostnader, medicin som utlämnats eller föreskrivits på recept samt avlivningskostnader.
- Tilläggsförsäkringen ger dig möjlighet att få ersättning med upp till 30 000 kronor per försäkringsår för skador avseende hältor och rörelsestörningar. Till det räknas skador på skelett, muskler, senor, ligament, ben och leder.
Pratat med mitt ombud och ska teckna den för båda mina gamlingar. Livförsäkringen upphör efter 24 år men veterinärvård gäller livet ut. Täcker inte allt men mer än den Katastrofförsäkring jag har nu.