Verkligheten för en vanlig FT-ryttare...spinoff på Den optimala FT-ryttaren!

Novali01

Trådstartare
Så hur är då verkligheten för de flesta FT-ryttarna egentligen??

Enligt min mening så är 90% av alla FT-ryttare:

• Luspanka (har lagt sista slanten på en ny sadel till hästen...)
  • Hästgalna (rider glatt på allt som kommer i deras väg för den kan ju bli en FT-häst...)
  • Enormt uppfinningsrika
  • Stryktåliga till max...(tål taskig dressyrkritik, hopp domares kommentarer och diverse fall i terrängen)
  • Uthålliga LÅÅÅÅNGT utöver det normala (Nej då, hästen är inte hopplös...behöver bara utbildas lite till...vadå han är 19 år nu????)

Och dessutom oftast utrustade med:
  • Ridjacka, byxor och skjorta från 90-talet (De passar faktiskt än, onödigt med nyköp)
  • Väst, hjäm och handskar i senaste modell (Att inte ha en bra väst som passar gör att man åker ur sadeln.;)...)
  • Ridstövlar/Chaps av modernt slag i dressyr/hopp (Måste visa att vi VET vad som är modernt...)
  • Men i terrängen tar man fram de 18 år gamla trotjänar läderstövlarna som man får sånt HIMLA bra stöd av! (Jag red SM-EM-Utomlands 1977 med dessa och de funkade SÅÅÅ bra redan då!)

Fyll gärna på listan:D

Sv: Verkligheten för en vanlig FT-ryttare...spinoff på Den optimala FT-ryttaren!

:rofl: Kan ju inte säga annat än att jag känner igen mig iaf!!! :rofl:

Sv: Verkligheten för en vanlig FT-ryttare...spinoff på Den optimala FT-ryttaren!

Förvånansvärt snälla mot arrangörer som klantat till det.

Förvånansvärt snälla mot arrangörer som klantat till det.

otroligt snälla och positiva människor (trots Buke :devil:) :idea:
- man hjälps åt
- ser tävlingen som semester
- vill inte familjen följa med - vilken familj?
- kan tävla på alla underlag (nåja nästan)
- kan tävla i alla väder (nåja nästan)
- info via www - nja då får ju folk veta något. dumt.
- betalar glatt hutlösa kioskpriser på tävlingsplatsen och ser till att den klubben också går med vinst
- sover i hästdelen för billigt boende, i trailern eller i tält
- vaddå dusch på tävlingsplatsen, kan duscha när vi kommer hem
- skyddar ft med sitt liv (nåde den som klandrar ner på grenen :devil:)
- är de enda som tränar dressyr ute när det regnar
- är de enda som rider i regn överhuvudtaget
- vet vad regnkläder är och använder dom till det och inte som prydnad
- äger gummistövlar
- kan Sveriges geografi söder om Bollnäs utantill ( vet exakt hur många timmar med släp det är mellan x och y)
- har svart tejp (eltejp) med som används till allt

Senast ändrad av en moderator:

otroligt snälla och positiva människor (trots Buke :devil:) :idea:
- man hjälps åt
- ser tävlingen som semester
- vill inte familjen följa med - vilken familj?
- kan tävla på alla underlag (nåja nästan)
- kan tävla i alla väder (nåja nästan)
- info via www - nja då får ju folk veta något. dumt.
- betalar glatt hutlösa kioskpriser på tävlingsplatsen och ser till att den klubben också går med vinst
- sover i hästdelen för billigt boende, i trailern eller i tält
- vaddå dusch på tävlingsplatsen, kan duscha när vi kommer hem
- skyddar ft med sitt liv (nåde den som klandrar ner på grenen :devil:)
- vet vad regnkläder är och använder dom till det och inte som prydnad
- äger gummistövlar
- kan Sveriges geografi söder om Bollnäs utantill ( vet exakt hur många timmar med släp det är mellan x och y)
- har svart tejp (eltejp) med som används till allt

:bow::bow::bow::bow:

:banana: huvudet mitt på spiken:banana:

ställer även upp från arla morgonstund till sista start på hemmabanan trots att familjen :rofl: tänkt sig någonting annat den "enda" lediga helgen på såååå länge.

Förutom att man lär sig Sveriges geografi får man många goda vänner runt om i landet:rofl::rofl::rofl:

Jag blir nästan lite förolämpad här :eek: Jag rider inte ft själv men nog sjutton rider jag i regn. Rider öht alltid utomhus, har motionerat hästar i ridhus en gång det senaste halvåret. (Då var det löshoppning och då är det lugnast att vara inomhus, annars har vi snart både en och två och tre lösa hästar ;) )

I övrigt tycker jag nog att det stämmer det som räknats upp här :D

Haha, det stämmer så bra, Idasagares också :rofl:
Förutom kläder från 90-talet, jag kan tyvärr inte ha samma kläder nu som när jag var tio :angel:

haha, jamen det låter som mig och min familj! :) skönt att inte vara ensam "ickesnobb" :p

Fast det där med kläder från 90-talet får jag väl säga att det inte stämmer, eftersom det är då jag föddes själv :angel:

Men samma kläder som för tre år sedan, iallfall! väl använda och slitna med hälsa! (unnade mig ett par nya vita ridbyxor efter höstens simtävling i mantorp då jag kunde vrida vatten ur trosorna och sadeln färgat av sig på mer än hälften av brallorna! men med mormors mirakelklorin går även de att återanvända någon gång!) :idea::rofl::bump:

GO FT-RYTTARE, TÅLIGA SOM FÅ! :banana:

Vadå gamla ridpaltor, en FT-ryttare vet ju att det viktigaste är hästens välbefinnande, vi lägger pengarna på kyllera, liniment, x-tra spånbalar, ett täcke, ett kiropraktorbesök (för hästen förstås) m.m.m. :)

Vadå gamla ridpaltor, en FT-ryttare vet ju att det viktigaste är hästens välbefinnande, vi lägger pengarna på kyllera, liniment, x-tra spånbalar, ett täcke, ett kiropraktorbesök (för hästen förstås) m.m.m. :)

Oj då vilket slöseri, min häst har bara fått ett täcke massage och spånbalar av allt det du räknar upp. Kyllera och liniment och lindor har han aldrig varit i närheten av däremot vattenslangar.

Oj då vilket slöseri, min häst har bara fått ett täcke massage och spånbalar av allt det du räknar upp. Kyllera och liniment och lindor har han aldrig varit i närheten av däremot vattenslangar.

...ville väl skryta lite kanske:o , men det behövs nog inte här, verkar vara i gott sällskap!!!:rofl::rofl::rofl:

att man själv är lite stel och har lite ont spelar mindre roll :angel:

laggpengarpahasten.com

Det där med dressyr i lutande kohagar med tuvor var bra! Eller varför inte ett ridhus FULLT med kvittrande gråsparvar?
fast jag klagar nog inte på gråsparvarna, det var enda gången förra hästen stod still i halten - när hon hade de små sparvarna att stirra sig blind på ;)

och förutom att dressyrtränarna påstår att man likaväl kunde köpt en treåring istället för det man har, så älskar vi hästarna lika mycket ändå ;) de KAN ju bli riktiga stjärnor, kanske redan imorgon? :banana::bump:

*kl*
Räkna också med att som fälttävlansryttare ses du som om att du inte har ngn särskild finmotorik, ingen datavana och inte är miljövän. :devil:

(Tänker på Ryttarboken som är i pappersform på 3 papper, möjligen 2 om man inte själv sitter och bygger om den till 1 papper, med mycket plats att skriva på.. större plats än vad man har i åk 1 när man lär sej skriva :angel:)

*kl*
Räkna också med att som fälttävlansryttare ses du som om att du inte har ngn särskild finmotorik, ingen datavana och inte är miljövän. :devil:

(Tänker på Ryttarboken som är i pappersform på 3 papper, möjligen 2 om man inte själv sitter och bygger om den till 1 papper, med mycket plats att skriva på.. större plats än vad man har i åk 1 när man lär sej skriva :angel:)

O.... jisses! 3 papper på ett helt år/häst :eek:

Kan det vara så att man tyckt att överdomaren skall ha lite plats att skriva in ev. fallrapporter ????

O.... jisses! 3 papper på ett helt år/häst :eek:

Kan det vara så att man tyckt att överdomaren skall ha lite plats att skriva in ev. fallrapporter ????

Så kan det inte var då det är ryttaren själv alt målsman som ska skriva i af står det så i "boken":confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka