Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funkade bra en period för sådär 10-15 år sedan. Vid en senare period provade jag igen, men fick utslag i huden och behövde sluta utan nedtrappning. Utsättningen blev då obehaglig, men det gick över på några dagar. Fick som en elstöt i huvudet när jag rörde på ögonen, samma symtom uppstod även vid missad dos. Inga andra biverkningar.Är det någon här som äter eller har ätit Venlafaxin?
Hur har det funkat för er?
Fick ni många biverkningar?
Venlafaxin är det som fungerat absolut bäst för mig mot generell ångest (som i mitt fall också brukar leda till måttlig depression). De perioder då jag har behövt medicinen har enda tydliga biverkningen varit ökad muntorrhet och törst. När jag börjat må bättre har jag dock blivit "för jämn" i humöret av Venlafaxin, dvs. jag har inte känt särskilt mycket alls. Och som andra har skrivit: den är hemsk att sätta ut. Man bör ta höjd för att utsättningen tar tid, och man bör inte försöka göra det på egen hand.Är det någon här som äter eller har ätit Venlafaxin?
Hur har det funkat för er?
Fick ni många biverkningar?
Det är ju så med antidep att de jämnar ut dalar och höjder, så glad blir man knappast av dem. Bara jämnare om man hittar en som passar.Men däremot är känslan inom mig inte nämnvärd bättre. Jag känner ingen glädje för sånt jag tidigare gillat. Jag kan också känna mig smått irriterad och då framför allt på morgonen.
Det tar några veckor innan medicinen har ordentlig effekt. För mig har det alltid varit så med både ssri och snri att jag själv inte direkt märkt någon förbättring förrän jag en dag plötsligt inser att saker i livet rullar på bättre än vad de tidigare gjort. Men jag märker inte heller när det går nedåt förrän det är det är ordentligt nedåt. Det både smyger uppåt och smyger nedåt.Så många bra svar, tusen tack.
Jag ligger inlagd nu och har fått denna istället för cymbalta och sertralin. Då den kombon inte var bra.
Jag upplever att mina ångestattacker blivit glesare, jag sover lite bättre och jag har fått tillbaka lite aptit.
Men däremot är känslan inom mig inte nämnvärd bättre. Jag känner ingen glädje för sånt jag tidigare gillat. Jag kan också känna mig smått irriterad och då framför allt på morgonen.
Jag förstår att jag måste ge den lite mer tid och hoppas det nu bara är en svacka innan den klickar in ordentligt.
Vad jobbigt att få den biverkningenFunkade okej på måendet men gick upp mkt i vikt så fick byta. Den var inte rolig att sätta ut.