Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

F.d Muskantor i Onsala!:D
Såg att du hade en blid på när du går omkull med en häst och så står det "Hoppsan Kerstin" under, ser exakt ut som mossen på den bilden!
Var bara nyfiken.:angel:

KL*
Hur långa gjorde ni era pannband? Och vilken storlek har ni haft när ni köpt? (alltså ponny/cob/full)

Sitter nämligen och pysslar lite. Kan ju inte göra färdigt det eftersom jag inte vet exakta längden idag, men tänkte gör så mycket som möjligt och då vill jag ha en "mall"!

:)

KL

Har dekorerat ett pannband medlite pärlor (och fått sy in det, köpte för stort..:angel: ) gälls det?

61691_1181150815.jpg

Satte lite på nosgrimman med (remontnosgrimma som används som sidepull)

Åh, vad fint det var med pärlor på:) sydde du fast dem eller hur bar du dig åt?

Köpte ett packe plastpärlor för 30kr, och limmade med ''attack'' superlim.. :D
Tack, föresten..:rofl: Så kul när man får kommentarer :P

Va snyggt! Kanske ska göra sådär med mitt tråkpannband och tråknosgrimman som följde med tränset :D Blir lädret skadat av att man limmar sådär och heter limmet verkligen attack?:rofl: Bättre bilder kräves!!

Jag har gjort ett par stycken men har tyvärr ingen bild att visa. Inget bling bling för det gillar jag inte, men ett med V i mitten blev riktigt snyggt. Jag har sytt egna alltså, inte dekorerat ett färdigt pannband.

Har inga bättre bilder..XD jo..en..hm..
Ja..liten flaska som kostar ca 35kr...Attack heter den, superlim och funkar på det mesta (men hamnar den på toapapper så ryker det), genomskinligt och torkar på ngn liten minut..får du det på fingrarna torkar det på en halv sekund..
Jo..lädret får ju märken av det om du plockar bort pärlorna, så klart..men håller lika bra:P Jag satte lite under silverkulorna och sedan droppade jag på dem så att de sitter..kollar man noga syns det lite lim runtom, men då ska man sitta och syna det..

bridlecrow.jpg

Ska se om jag kan få en bättre bild sen..

Edit: icke ner-zoomad bild:P
closeupbrowbandmaeh.jpg

Senast ändrad av en moderator:

åker och tränar privat för min tränare ibland i onsala. vad de heter vte jag inte:P Hos ulrika bidegård iaf:P

men hur flätar man såna pannband? bara flätar som man flätar håret? då blir de väll inte så? :D

svårt att förklara, har improviserat ibland:P hehe men finns nog några beskrivnigar på nätet.

Okej, Anna heter hon som äger stället.
Men då har jag nog sett dig hoppa utan att veta om det! :p

Vad har du för häst?

Okej, Anna heter hon som äger stället.
Men då har jag nog sett dig hoppa utan att veta om det!

Vad har du för häst?

Nu skrev jag lite klantigt eftersom jag sett bilder på hästen i tråden men jag menar alltså ålder mm. ;)

sto sv halvblod 11 år:) ett jävla temperament e.little Q ue. Marduk. skulle bli fälttävlanshäst men nu e hon hoppehäst:P står du där i onsala lr?

Du, hoppbruden, du står möjligtvist inte li Larsered/bönered (kan aldrig hålla dom åt) i samma stall som Emma med Dante?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
955
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
742
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 066
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka