Velar mellan GPA & JW-hjälmarna

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 418
P

piggis_83

Är sugen på en ny hjälm. Vet bara inte vilken jag vill ha. Antingen JW-hjälmen eller nån modell från GPA. Men jag fattar inte vad det är för skillnad på alla GPA:s modeller?? Finns ju hur många som helst, vilken har ni o vilken är "bäst"?

Kollade lite på Skara hästsport, där fanns dessa från GPA:
Titium Extreme 3399 kr Bild
Titium Sammet 3399 kr Bild
Titium 3399 kr Bild

Henrikssons har oxå:
GPA original (första modellen?) 2495 kr Bild

Vilken tkr ni är bäst av GPA & JW? JW tkr jag är grymt snygg, men jag har CO showjumper nu o det hade kanske varit "roligare" att ha en GPA. Hur är det med ventilationen i de olika GPA?

Sv: Velar mellan GPA & JW-hjälmarna

hello. Vore jag du skulle jag köpa titium original, extremen tycker jag ser ut som en JOFA hjälm bakifrån :o :cool:
den i sammet är snygg... men den är väl lite omodern nu, vad vet jag? :confused: :crazy:
jag själv har en "vanlig" titium, och den ventilationen är bara sååå :banana: :banana: :banana: ,
Har ridit i en kompis GPA hjälm, den gamla modellen, men ventlationen i den var inte mycket att hänga i julgranen, OK den var bättre än i min gamla CS men inte för det priset....

Jag svettas normalt som en gris när jag rider , men inte med titium, skitgrymt!

funderar själv på att köpa en JW o ha på vintern och så, för den är ju såååå snygg, ,men verkar varm....

Gpa är snyggast. Jag skulle köpa en sån, om det inte vore för att jag ser helfjantig ut i den :p jag får jättehuvud i såna, :( :p

Har du kollat dej själv i spegel på nära håll med hjälm?
ALLA ser muppiga ut i hjälm på nära håll (särskilt om man kollar på sig själv), så är det bara.
När jag provade min gpa tyckte jag att jag såg helt cp ut med frankenstein hjärna typ, därför funderade jag på att inte köpa den, vilket jag gjorde ändå, och nu tänker jag aldrig på det...hehe...

Vad har du för hjälmar sedan tidigare då? Och tänker du åka och införskaffa hjälmen nu
och använda i sommar eller kommer du vänta lite med inköpet?

Jag tycker att CO hjälmarna är snyggare än GPA (men i det fallet är ju 'smaken som baken' s.a.s) men ska du köpa hjälm Nu för att använda resten av sommaren osv. så skulle jag nog rekommendera dig att köpa en GPA eftersom de är mycket skönare med tanke på ventilationen, vid denna årstid. CO:n kokar ju tycker jag! (Har en showhat sedan tidigare.)

Så ska du åka i väg och köpa hjälm inom kort så välj en GPA tycker jag. Annars om det kanske går en-två månader om inte mer innan du åker i väg och köper alt. beställer så
kan du lika gärna köpa CO:n tycker jag. För den är snyggare. :D

Men ska du köpa GPA så tycker jag heltklart att du ska välja titanium de andra ser ju skitfula ut tycker jag då. Men CO JW hjälmen är ändå snyggare!

Hahah, nee Popeye är fin i hjälm. Så aaaalla är inte muppiga ;)
Men jag ser verkligen fjantig ut, irhs däremot kan jag ha, för de är lite 'mindre' på utsidan eller vad man ska säga.

jag tycker att IRH/ATH hjälmarna ser väldigt stora ut, även på andra och på håll alltså haha...

Jag har en GPA orginal och är super nöjd med den. svettas oxå som en gris när jag rider men gör inte de i den hjälmen. :bump:

Jag har en GPA Pekur tuium(stavas :angel: )
Men ska nu under falsterbo köpa mig en JW tycker dom är skönare :love:

Notorius skrev:
Hahah, nee Popeye är fin i hjälm. Så aaaalla är inte muppiga ;)
Men jag ser verkligen fjantig ut, irhs däremot kan jag ha, för de är lite 'mindre' på utsidan eller vad man ska säga.

..hehe ..yes Popeye är snygg i ridhjälm, tycker jag med...

Jag har en GPA Titium hjälm och tycker att den är helt underbar gemfört med en JW eller CO hjälm i ventilation. Den första GPA hjälmen som du tror att det är har inte alls lika bra ventilation som Titium hjälmen då det är en mycket förbättrad efterföljare. Personligen tycker jag att GPA Titium hjälmen som är grå med silver skena är den snyggaste ;) (den är dess värre mest vald av de alla i också, men inte så konstigt då den är snyggast :love: ).

jag har själv aldrig haft en GPA. men jag har provat dom.
men det finns inget som slår JW hjälmarna! tycker min e så underbart skön!! :love: hehe.
tycker JW e mkt snyggare oxå. jag vet ju inte hur pass bra ventilationen är i GPA, men dom ska ju vara väldigt bra.
men jag tycker inte att man svettas speciellt mkt i JW heller.. är super nöjd med min iaf:)

Tack för alla svar!
Jo jag har ju CO Showjumper (o en showhat) nu o jag tkr man blir varm i dom, så en GPA hade nog inte varit fel. Lutar väl åt en sån, i första hand Titium. Tkr oxå den e snyggast o verkar ha mkt bättre ventilation än första modellen.
Vet att jag provat nån GPA innan o tyckte den såg grymt stor ut på mej, men de gör den väl på alla.... :angel:
Man skulle ju kunna ha GPA på sommaren o CO på vintern??

Ska ner till FAlsterbo i helgen, så då ska jag prova! ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft min ridhjälm i säkert 10 år, så det börjar bli dags att byta ut den, men jag vet inte vad jag vill ha riktigt. Jag vill...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Jordgubbsskit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur