Bukefalos 28 år!

Vegetariskt till broccoli

lizan

Trådstartare
Moderator
Är sjukt sugen på att göra broccoli i ugn med vitlök i veckan. :d

Men frågan är vad jag ska äta till?
Är vegetarian och hjärnan vill inte hjälpa till i att komma på några bra biffar eller bitar eller vad man nu ska ha till?
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Jag testade göra biffar på kidneybönor i veckan, dom blev riktigt goda!
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Är färdiga produkter ok? Jag gör just nu broccolimos och ska äta en filé från Hälsans Kök till. (Tillägg: senaste jag gjorde broccolimos åt jag Anammas vegopuckar till, mycket gott ihop.) Annars har jag också gjort kidneybönbiffar nyligt, och ännu godare tyckte jag nästan att zucchinibiffar var när jag gjorde det en gång. :)
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Jaa färdigt är helt ok! Men kom inte på vilka som skulle vara goda.. Filéerna från HK har jag tyvärr förätit mig på dock.. :( Men funderade på någon schnitzel från dem kanske?

Men som ni bägge säger så är kanske kidneybönbiffar inte så dumt! :9
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Har aldrig testat det, men såg receptet nånstans och blev sjukt sugen för det lät så gott! :d

Man delade bara broccolihuvudet, finhackade några vitlöksklyftor, blandade vitlöken med lite olja och salt, i med allt i en påse och skaka om. Sen ut på en plåt och så in i övre delen av ugnen så det blev lite krispigt. :d
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Älskar också morotsbiffar! :9 men tänkte att det blir tråkigt tillsammans med broccolin. Men kanske inte? :)
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Har absolut ingen aning om det smakar bra med broccoli i ugn, men då jag är helt såld på det så måste jag säga TZAY!

Mvh,
Kan äta tzay sju dagar i veckan just nu
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Jag skulle göra rödbetsbiffar och servera med vitlökssås till broccolin. :d
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Tzay är gott ja! :d :d

Mammas: Låter också gott! :d


Men det blir någon slags quorn och bönmixröragrejtjofräs utan namn idag till det hela. Ingen aning om det blir gott, men jag orkar inte göra biffar så det blir röragrejtjofräs helt enkelt. :D Återkommer med om det blev gott! :D
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Broccolin blev asgod! Och det var gott med min böntjofräs till! :D :d
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Tzay kan man hitta i välsorterade matbutiker, eller på speciella vego-ställen. Här i lilla Vetlanda har ICA tagit hem det :bow: Om det beror på mina åtskilliga påtryckningar eller något annat vet jag inte :angel:

Så det kan säker löna sig att fråga, här visste de inte ens vad det var första gången.
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Testade göra broccolin idag, den blev god (jag avskyr ex. kokt broccoli) men inte krispig dock... hade den till en linsgryta med vildris :)
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Min blev delvis krispig! Fast bara första kvällen, inte i matlådan såklart... :p
Tror på ganska hög värme och högt upp i ugnen! Och låta det få färg ordentligt.

Linsgryta och vildris låter gott till! :d
 
Sv: Vegetariskt till broccoli

Bor du i Stockholm så finns det bland annat på Daglivs (Fridhemsplan) och Goodstore. Jag upptäckte tzay för några veckor sedan, och åååh vad gott det är :love: Konsistensen var inte alls som jag hade trott, men när jag väl kom över det så var det verkligen :d
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 271
Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
626
Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 767
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp