Vegansallad!!!

Texaz

Trådstartare
Håller på att fixa pastasallad till ett möte i morgon. Ingen har meddelat specialkost man jag VET att det finns åtminstone EN vegan med (antar att denna tänkt ta med egen mat).
Till saken hör att jag älskar matlagningsutmaningar OCH att överraska :)

Funderar nu på att göra en sallad med matvete, paprika, tomat, rödlök och melon, dvs liknande den andra men mer vegananpassad.... Kan det fungera med rätt dressing?
Kom tyvärr på det så sent att jag inte hann fixa hem ingredienser till annat, utan får ta Kajsa Wargs "man tager vad man haver":D

Håller på att fixa pastasallad till ett möte i morgon. Ingen har meddelat specialkost man jag VET att det finns åtminstone EN vegan med (antar att denna tänkt ta med egen mat).

Funderar nu på att göra en sallad med matvete, paprika, tomat, rödlök och melon, dvs liknande den andra men mer vegananpassad.... Kan det fungera med rätt dressing?
Kom tyvärr på det så sent att jag inte hann fixa hem ingredienser till annat, utan får ta Kajsa Wargs "man tager vad man haver":D

Det borde väl funka? Släng i nåt salt också, typ rostade/rökta mandlar eller pumpafrön, och kanske svarta linser om du har.

OK, har iofs varken mandel, pumpafrön eller svarta linser hemma :o Skulle solrosfrön kunna fungera? Har iofs inte kollat att det finns, men det brukar jag ha i skafferiet... Hasselnötter?

Släng i lite bönor eller kikärtor också om du har!
Har tyvärr inga färdiga och hinner inte blötlägga och koka..:crazy:

Tyckte dock själv att det blev rätt ok:up: när jag provsmakade.

Kom på lite försent att vi har en vegan i sällskapet, annars hade det varit enklare..... Men, man tager vad man haver och hoppas på det bästa :D

Sallad på veganer kan vara intressant, det är viktig att bena ur veganen ordetligt innan du rimmar den. Väl styckat så räcker det med en vecka innan du kan skära upp och servera. Ha gärna lite gurka till.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka