Veganmat till katt är inte okej

Sv: Veganmat till katt är inte okej

Hur kan man komma på tanken? :confused: Som om man skulle börja ge sina hästar kött ungefär..
 
Sv: Veganmat till katt är inte okej

Nej usch sånt gör mig arg! Jag ärsjälv vegetarian, men skulle aldrig komma på tanken att utfodra varken mina hundar eller en ev katt med annat än vad de själva är anpassade att äta. Blev både förvånad och glad att personen dömdes att behöva komplettera fodret med animalier!
 
Sv: Veganmat till katt är inte okej

Vad en vegan gör med en domesticerad katt överhuvudtaget undrar jag. Jag trodde att hela grejen med veganrörelsen var att människor inte skulle sätta sig som herrar över djur. Veganer jag känner äter ju tex. inte honung eftersom dom då "tar" från djuren och utnyttjar dem som arbetskraft. Så jag tycker det rimmar illa att en vegan ska ha husdjur, för det har man ju för sitt nöjes skull. Utnyttjar kisse som sällskap.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 642
Senast: vallhund
·
Katthälsa Jag känner att jag behöver få ner min katt i vikt och funderar lite kring hur jag ska gå till väga gällande foderbiten. Jag skulle vilja...
Svar
10
· Visningar
2 242
Senast: Sasse
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 799
Senast: Lord Owen
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp