vedermödor

Glamoroza ox

Trådstartare
Kroppens konstigheter efter förlossningen/snittet.

Vet inte om det bara är jag som går igenom detta el. om det är det normala. Att kroppen läker sig.
Iallafall!
På förmiddagen är jag ganska "varmblodig" alltså jag fryser inte.
På eftermiddagen börjar jag frysa lite mer, får ta på mig en extra tröja.(går med tunt linne på fm.)
På kvällen får jag sådan där "förkylningsvärk" i hela kroppen.
På natten ligger jag & svettas som en "vet inte vad". Sängen är i allafall dyngesur :crazy:

Värktabletterna (pamol/alvedon) har slagit ut min mage så dem slutade jag med i förrgår natt.

I normala fall så är jag alltid lite småfrusen.

Någon av er andra som varit sådana här efter bebis-ankomst?
 
Senast ändrad:
Sv: vedermödor

Jag känner inget konstigt under dagen, då är jag av normaltemp, dvs varken fryser eller svettas.

Men på natten...vaknar flera ggr/natt av att jag är helt dyngsur av svett. :crazy: Och så har det varit varenda natt enda sedan jag födde för 1 vecka sedan. Måste helt klart ha något med "vad som händer med kroppen efter förlossningen" att göra. För jag har aldrig varit med om detta tidigare.
 
Sv: vedermödor

Vad lustigt! Trodde att jag var ensam om detta. Har nog inte lika mycket som du men en kväll var jag säker på att jag hade fått feber för jag frös som bara den. Några nätter i rad har jag vaknat genomblöt av svett och jag trodde att jag kanske hade drömt något konstigt som jag inte kommer ihåg men då kanske det var p g a förlossningen eller nått sånt.
 
Sv: vedermödor

jag svettades mycket jag med så det där med att vara varm och sen frysa känns igen. fast ja hade en svag feber med. kan ha berott på mjölkstockning. men hade konstant huvudvärk i några veckor. det vet ja inte om det berodde på ryggmärgsbedövningen som dom stack in fel på eller nåt annat.
 
Sv: vedermödor

Jag har inte ens fött ännu och har det så som du beskriver Glamoroza.

På nätterna har jag en hand under huvudet, och när jag vaknar är den som ett russin. Täcket åker av direkt, det ligger inte på många minuter.. Istället kuras det in mellan benen och under magen...
 

Liknande trådar

Småbarn Förra sommaren var det så lätt. Han var bara en liten knodd som stannade kvar i skuggan om jag placerade honom där. På med solskydd +...
2
Svar
29
· Visningar
2 513
Senast: taccotad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp