Milosari
Trådstartare
efter all träning, svett och tårar trodde jag nästan att M hade blivit en normal, stabil hund. men ack så fel jag hade. igår small det till ordentligt. hon flög på en annan hund som blev rätt illa tilltygad, den fick sys och mår tydligen inte alls bra idag. händelseförloppet var följande (ungefär); vi är på träning, M står bunden vid min ryggsäck och den andra hunden kommer fram och nosar henne i baken. M tänder på alla cylindrar och hugger tag i halsen (!). den andra hunden bara skriker och vi får bända upp M's käkar. efteråt hade vi en liten terapistund är de fick gå på promenad tillsammans.
så rasande har jag aldrig sett henne och det är klart att den andra hunden måste ha blivit rädd. men hur gör man efteråt? de fysiska skadorna är omhändertagna, men de psykiska? någon som har erfarenhet av "påhoppade" hundar?
så rasande har jag aldrig sett henne och det är klart att den andra hunden måste ha blivit rädd. men hur gör man efteråt? de fysiska skadorna är omhändertagna, men de psykiska? någon som har erfarenhet av "påhoppade" hundar?