Växter i små krukor

Praefatio

Trådstartare
Köpte för något år sedan tre supersnygga minikrukor á ca 7 cm i diameter styck. De är olika höga, ungefär 10, 15 och 20 cm höga. Har inga dräneringshål. När jag köpte dem köpte jag även tre klassiska miniatyrväxter och tänkte att om jag bara sköter dem så överlever de nog... :grin: Jo, tjena. De dog.
Finns det små växter som kan klara sig i så små krukor? Tråkigt om krukorna måste bli pennburkar, för såna behöver jag inte :p Däremot fler fina växter. Gärna gröna växter som ju brukar vara liiite mindre kinkiga.

Tips?

Sv: Växter i små krukor

Många typer av succulenter brukar klara det mesta, iaf i några år. Och kaktusar såklart.

Använd innerkruka, så stor som tillåts och vattna nästan inte alls (iaf om du har succulenter), det vanligaste felet är att man vattnar ihjäl dem.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Hade för några år sedan en växt som var rätt häftig och skulle vilja läsa lite om den och kanske skaffa den igen. Jag har dock ingen...
Svar
6
· Visningar
2 531
Senast: psychogrrl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter