växtbilder! (utomhus)

Hazel

Trådstartare
det är några som har efterlyst tips på trevliga växter till trädgården, så jag tänkte vi kunde ha en liten bild och tipstråd om just det! släng in era favoriter!

Hornvioler :love: så otroligt vackra blommor! Lätt att dela större plantor och snart har man flera fina småplantor! bra att ha runt fötterna på rosor. Negativt: Dom både sprider och korsar sig som f*n

Black Bowl

Rebecca

Sommarflox En sådan juvlig blomma :love: kräver inte mycket och blommar fantastiskt! Negativt: Ettårig

Blå sommarflox (solblekt)

Akleja Vacker blomma med en trevligt bladverk, lättodlad och det finns många roliga sorter. Negativt: Lättodlad :devil:

Pastell akleja

Sv: växtbilder! (utomhus)

Jag har tyvärr inga bilder, men så fort vi får tillgång till huset ska ja sätta ner lite olika fröer, så kan ta bild när de växt till sig, vilket lär dröjja, :) Men ska hålla koll på tråden, kanske kan få inspiration.

Hej!
Jag har en stor tomt med mycket berghällar som vi håller på att rensa så den kommer fram mycket mer, har varit gamla rabatter där men dom är så igensvämmade av gräs att vi inte orkar (det gåår inte) rensa dem. Håller därför på att skotta ut allt och ska lägga i helt ny jord istället i groparna. Nån som har några tips på bra, självgående blommor som återkommer år efter år (får gärna sprida sig)? Gärna tips på både låga och högre blommor/växter. //Maria

Lyllos dig med berghällar jag skulle absolut satsa på olika sedumarter och taklökar.Om du tänker det så skulle jag då inte lägga dit ren jord utan blanda med sand för att lätta det hela. Både sedum o taklök tål torka och sol , det finns massor av olika färger både på blommor och blad.

Tack för svaret, ska åka in på närmaste trädgårdshandel och investera! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka