Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har varit borta fr hästvärlden x antal år. "Förr" (80-talet) fanns det ju bara vanligt HÖ, typ ej inplastat o så. Vill minnas att det vattnade man ju. Hur gör man nuförtiden då m ensilage o hösilage samt "vanligt" hö???Ursäkta kanske dum fråga...
Till en frisk häst behöver man inte vattna hö. Om man vattnar dammigt hö så maskerar man ju bara problemet.
Jag har aldrig vattnat något hö alls förutom till hosthästar på den tiden innan det fanns ensilage. Dammigt hö är ju inte tjänlig föda för en häst så det ger man ju inte ändå och det är enda orsaken jag kan komma på till varför man skulle vattna hö till en frisk häst.
Jag vattnar alltid min valacks hö, inte för att det är dåligt utan för att han är extremt känslig. De andra får höet som det är. Har gratis hö hemifrån så då vattnar jag hellre än köper in ensilage.
Hästmänniskan
Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande.
Bytte stall i augusti, till...
Ekonomi & Juridik
Min häst blev sjuk och jag blev tvungen att flytta till ett annat stall, eftersom det inte fanns möjlighet till bl a sjukhage på stallet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.