Vattentät kamera

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Jenka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 047
Sv: Vattentät kamera

Vad för sorts kamera?

Jag har en Casio Exilim G EX-G1 som leksak när jag inte använder systemkamera. Den går att bada med helt problemfritt och är stöttålig i övrigt och dammskyddad, men ingen höjdargrej på något vis. Trevligt pris för en kul pryl imo. :D

Finns mig veterligen både på Dustin, Cyberphoto och Expert.

Någon som vet var man kan köpa en sådan?
Du har fått ett bra lågbudgettips redan, om du söker något "riktigare" eller som klarar större vattendjup har du i princip två vägar att gå. Antingen någon modell från till exempel Sea & Sea eller så skaffar du ett undervattenshus till en "vanlig" system- eller kompaktkamera. De senare finns bl.a. hos dessa två svenska webshopar, sök i deras produktsortiment under kameratillbehör och du skall finna...

Kan tipsa om Canon Powershot D10! Står att den klarar 10 meters djup och det gör den verkligen, en bit till gick även bra;) Dök och snorklade en massa med min, dock ska man vara noga med att få bort saltvattnet sen...

Annars finns det vattentäta fodral och "plastpåsar" man kan ha kameran i om man vill fota under vatten med sin vanliga kamera eller mobil.

Har för mig att coolstuff.se har något sådant.

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
346
Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 293
Senast: Blyger
·
Fritid Jag har beställt jättefint baby-alpackagarn i en färg jag letat länge efter. Jag tänker sticka en rätt lös och ledig tröja åt mig själv...
Svar
5
· Visningar
324
Senast: startpompe
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
531
Senast: AlinaT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka