vattenskålar.

Sv: vattenskålar.

ok, tack för svar! ;) ska nog allt ta & skaffa mej en sådan.

cerrox skrev:
du har ingen bild på en katt med svarthaka? har faktiskt aldrig sett det!
Min kattdam fick agera fotomodell. Gick faktiskt först och kollade på hanen med kritvit haka som haft massor förut men hans svarthaka hade försvunnit helt förutom något korn! :banana: Jag hade försökt alla möjliga behandlingar på honom utan att det hjälpt, typiskt. ;) Nu får jag väl sätta igång på honan också...

svarthaka.jpg

aha. :idea: tack för bilden, nu vet jag hur det ser ut!!! :) är det som något slags eksem eller? vad behandlar du med då?

Nja, det är som pormaskar sägs det ju, katterna lider inte av det utan bryr sig inte. Men det sitter inte "fast" på så sätt utan går att skrapa bort. Jag har försökt med allt möjligt, från att borsta bort det, tvätta med olivolja för att lösa upp det, göra rent med alsolsprit och nu senast med aloe vera gel som jag smort in. Men jag vet inte om det är aloe veran som hjälpt heller eftersom jag slutade med behandlingen för flera veckor sedan och sen bara smorde in typ 2-3 gånger förra veckan och nu är det borta! Ska prova på honan också...

/Erica

Min katt dricker ur badkaret så fort badvattnet runnit ut, och ur handfatet så fort man har använt det... Tycker inte att det borde vara så gott... typ tvålrester och tandkräm :p

Säkert godare än "gammalt" vatten i en skål. Generellt dricker många katter hellre rinnande vatten, det är därför drickfontäner blivit populära på senare år. Ger man bara torrfoder kan det vara en bra idé att göra allt för att katten ska dricka mer, de allra flesta katter dricker inte tillräckligt.

Från början var det helt enkelt som dekoration (tänk Ikea; lite växter, lite stenar på botten), nu är det för att han gillar den. Man får byta växter ibland när de blir för sunkiga, han fortsätter dricka, men det verkar inte så nyttigt...

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Hundhälsa Min hund hade tidigare en "äta långsamt skål" i plast och jag upptäckte en dag att han hade en irritation på hakan. Jag googlade runt...
Svar
8
· Visningar
2 051
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 814
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama