Vattenfontän - Hur få katterna intresserade?

nilie

Trådstartare
Jag har köpt en vattenfontän. Hur ska jag få katterna att dricka ur den? Jag har bara haft den på i några timmar, men mina två katter har hittills inte visat något intresse för den.

Har ni fontänen på hela dygnet? Hur lockar ni katterna till fontänen?
Det är en Drinkwell 360.

Jag har mina på kontinuerligt och det kan ta nån vecka eller två innan de intresserar sig. Placeringen kan säkert spela roll. Bäst att ha lite is i magen och inte försöka locka dit dem.

Om du kommer på ett sätt, hojta gärna till. Jag har gett up fontäner eftersom Nikita skyr dem som pesten och dricker ur golvbrunn och mitt dricksglas istället :meh:

Liknande trådar

Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
376
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 916
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka