Vatten i örat - nu kliar det...

jennyjenny

Trådstartare
Jag tvättade hunden i söndags och när jag kom till huvudet vred han till huvudet och jag klantade mig så han fick vatten i örat. Han skakade väldigt mycket på huvudet och jag torkade i örat med handduken.
Men igår har han börjat skaka på huvudet igen, så det verkar som om det kliar i örat. Men han sitter inte och kliar med tassen i örat. Det är mer som jag gör när jag får vatten i örat när jag duschar om ni förstår hur jag menar.

Han har hängade öron, men inte massa långt hår kring dem, men det torkar ju inte ur som uppresta öron nog gör.

Kan han ha fått någon slags infektion av vatten nu och vad gör jag då isåfall?

Sv: Vatten i örat - nu kliar det...

Jag tvättade hunden i söndags och när jag kom till huvudet vred han till huvudet och jag klantade mig så han fick vatten i örat. Han skakade väldigt mycket på huvudet och jag torkade i örat med handduken.
Men igår har han börjat skaka på huvudet igen, så det verkar som om det kliar i örat. Men han sitter inte och kliar med tassen i örat. Det är mer som jag gör när jag får vatten i örat när jag duschar om ni förstår hur jag menar.

Han har hängade öron, men inte massa långt hår kring dem, men det torkar ju inte ur som uppresta öron nog gör.

Kan han ha fått någon slags infektion av vatten nu och vad gör jag då isåfall?

Min hund går på hundsim och fick in vatten i örat vid ett tillfälle. Han vart döv i två dagar..:angel:

Luktar det illa om örat? Har testat att torka ur med lite bomull (ej tops, bara rensa lite ytligt med en bit bomull)? Smusigt?

Loka fick vatten i örat och kliade lite nån dag eller två, sen försvann det av sig själv. Men hon har goldenöron.
Min tidigare spaniel däremot kunde få öroninflammation av vatten, då luktar det unket.

Nej, örat ser helt rent ut och luktar inte konstigt. Det kanske försvinner av sig själv som med din Loka, hoppas jag.

Döv är han iallafall inte :-)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 857
Senast: Dino
·
Hundhälsa Jag har en bordercolle/vorsteh, med hängande öron, som nu i natt har kliat sig frenetiskt I örat. Jag ser ingenting när jag tittar och...
Svar
12
· Visningar
1 575
Senast: YaHilweh
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: mackan
·
Hundhälsa Ska försöka göra denna historia så kort som möjligt men det är nog lättare sagt än gjort. Så här är det: blandrastik tax och drever. 6...
Svar
9
· Visningar
2 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka