Västerås for dummies? Jag o maken på vift.

Luff

Trådstartare
Ska lämna hunden för operation i Västerås kl 0800-1600 ungefär. Då behöver jag och maken något att göra.
Gofrukost kanske på något fik, kanske något loppis o kuriosa, museum, naturområde med utsikt och fika...

Även runtomtips är finemang - men Strömsholm har jag sett utifrån o in.

Hjälp!

Ska lämna hunden för operation i Västerås kl 0800-1600 ungefär. Då behöver jag och maken något att göra.
Gofrukost kanske på något fik, kanske något loppis o kuriosa, museum, naturområde med utsikt och fika...

Hjälp!

Aroskliniken?

Opererade där för tre veckor sen och stod i samma sits.... Fick en drös bra tips här då. Besökte Björnön och badade, var på Vallby friluftsmuseum, ut till Anundshög samt kikade runt på olika second hand-affärer. Om shopping gillas finns ju Erikslund.
Tidö slott ska vara fint, Domkyrkan fick jag tips om men orkade aldrig in i stan...

Jepp Aros, meniskrensning.
Tidö har jag ju glömt, där har jag varit men det kan ju vara värt en sväng igen, riktigt kul nostalgitripp med leksakerna. Men fika där gör jag inte igen - dyraste äpplekaka jag ätit i hela mitt liv.

Vallby är kanske inte superbilliga men GOTT var det. Tog en räkmacka som inte var av denna världen, ett BERG av räkor på grovt bröd:d Mysig miljö med, och söta djur att titta på ;)

Ja Vallby verkar mysigt. Räkmacka är alltid gott.
Dyrfikat på Tidö var för tjugo år sedan. För två koppar med kaffe och 2 bitar äpplekaka m vaniljsås fick vi betala bortåt 200 kr. Min dåvarande sambo höll på att svimma.

Röstar också för Vallby såhär på sommaren.
Och för att äta gott, Falkenbergska kvarnen på Skultunavägen.

Ängsö! Där finns det massor att se väldigt vacker kyrka.
Restaurang K9 vid hamen i Västerås. Sen finns det en restaurang på Öster mälarstrand som ska va riktigt bra. Gå inte till Varda bara servitörer är galet otrevliga. BilloBob har jättegod grill på lavasten så man tillagar sin egen mat.

Hjälp!
Om ni orkar åka en bit till så kan jag rekomendera skultuna mässing bruk, lite museum, supergott fika och en hel del hyfsad billig shopping... ;)
Loppisar tycker jag att det verkar vara i varenda hörn just nu... Så åk en sväng och stanna där det står loppis! :D

Passa på att spendera dagen på Kungsbyn, om ni gillar svenska djur? Jag var där förra året, visserligen med barnen, och det var en riktigt mysig liten park. Att de hade älgar man fick klappa och alldeles otroligt söta älgbebisar gjorde ju att jag smälte :)

Eller gör som vi gjorde idag, härja loss på Prison Island och bli av med lite energi ;)

Också jag rekommenderar Anundshög. Om jag inte missminner mig startar en fin naturstig i nord-sydlig riktning där. Kanske någon vet vad jag menar och kan förtydliga detta?

Anundshög

Just ja, är ni mer ute efter att ta det lugnt så ligger Sätra Brunn inte långt från Västerås! Helmysigt spa som är mer som en by, med mycket att se och god mat som tusan i restaurangen :) Ni behöbver inte ens boka behandlingar om ni inte vill det, utan bara åka dit och kika. Då kan ni passa på att kolla in Sala Silvergruva också som inte ligger så långt därifrån :)

Tack för alla tips. Besöket blev mycket kortare än beräknat (lite snopet men bra) så vi hann bara med räkmacka på Vallby.

Vill du ha nostalgikick så är leksaksmuseet på Tidö slott riktigt roligt. Jag tror att det finns kvar fortfarande.
Jag var ju barn sent 60 tidig 70-tal men har syskon födda på 40-talet så jag har lekt med mycket äldre grejer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka