S

Shamrock

Hur vet man ifall ens väst är godkänd att tävla fälttävlan med? Måste man ha en godkänd väst för att träna fälttävlan?

Sv: Väst?

Den ska vara klass 3, står på. Vid träning kan det krävas på vissa banor, kolla vad som gäller.

De ska nog vara klass 3 på västen...
De står nog i TR...
Ha d!

Även om det skulle vara tillåtet med klass 2 på träning skulle jag inte använda det! Man vet aldrig vad som kan hända. Klass 1 är endast tillåtet (eller rekomenderas enddast) Till jockeys.

enligt TR IV mom 432

"Västen skall vara godkänd av Svenska Ridsportförbundet (Minimum "Beta blå" eller motsvarande) och märkt med detta"

Beta blå är en lägre standard än både klass 1, 2 och 3....alltså borde samtliga klasser vara godkända att tävla med....

mer om detta går att läsa här:
http://www.afrk.org/div/skyddsvast.htm

Jag som alltid har trott och hört att det måste vara klass 3 :crazy:

Men det är väl bäst att ha det även om det är sjukt obekväma :smirk:

Finns det någon väst som är beta 2-3 men ändå "böjbar" och inte så tjock?

Svenska Ridsportförbundets TR. I fälttävlans TR IV står det följande under moment 432 - uthållighetsprovet: "Skyddsväst är obligatorisk. Västen skall vara godkänd av Svenska Ridsportförbundet (Minimum "Beta Blå" eller motsvarande) och märkt med detta.

Hmm, säker på att de inte menar under bara själva uthållighetsprovet? För under terrängritten måste det väl vara klass 3?

uthållighetsprovet består av terräng, och ev steeple och distanser

åh, jag tänkte på distansen... tänkte lite fel bara :p

Nyrelski skrev:
Jag som alltid har trott och hört att det måste vara klass 3 :crazy:

Men det är väl bäst att ha det även om det är sjukt obekväma :smirk:

Finns det någon väst som är beta 2-3 men ändå "böjbar" och inte så tjock?

Jag har en väldigt bekväm Zippa väst som är tjock med axelskydd men den känns ändå inte och dragkedja fram, helt underbar , den är även böjbar, förut hade jag den där grönrutiga man knäppte med karborrar i sidorna och fram som var helt horribel :crazy: airo något.

ja zippa har ja åxå fast utan axelskydd och den är riktigt bekväm....för å va väst alltså!

Jag har också en zippa väst och den är super tycker jag. Förrut hade jag en sån där blå som man inte kunde röra sig en millimeter i :cool:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 13-åriga Agnes Wallberg tävlar tillsammans med sin ponny Aramis i ridsportsgrenen fälttävlan. Under helgen var de nere i Skövde och...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka