Väst till jagande tax

aemaria

Trådstartare
Vi har en jagande strävhårig tax som har problem med skavsår- inte så konstigt med tanke på benlängden! Han skrapar i bröst och mage och behöver därför skyddsväst av något slag. Köpte en i neopren inför årets jakt men den slets snabbt och vid sista jakten tappade han den. Behöver alltså tänka om lite. Någon som haft samma problem och har tips på väst el nån annan "klädsel"?

Vi har en jagande strävhårig tax som har problem med skavsår- inte så konstigt med tanke på benlängden! Han skrapar i bröst och mage och behöver därför skyddsväst av något slag. Köpte en i neopren inför årets jakt men den slets snabbt och vid sista jakten tappade han den. Behöver alltså tänka om lite. Någon som haft samma problem och har tips på väst el nån annan "klädsel"?
Det är nog bara neopren som är tillräckligt smidigt för att inte orsaka skavsår på andra ställen...

Har precis samma problem på Stina, jag köpte den här västen som sitter som ett smäck på henne och skyddar bröstkorg och spenarna. Håller henne torr också. Jägarens joker heter märket.

Har precis samma problem på Stina, jag köpte den här västen som sitter som ett smäck på henne och skyddar bröstkorg och spenarna. Håller henne torr också. Jägarens joker heter märket.

Tack, det ser ju ut som ett utmärkt tips! Och vilken fin tax du har :)

Liknande trådar

Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 684
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 304
Senast: Gnist
·
U
Övr. Hund Då jag för tolv år sedan skulle köpa münsterländer var det svårt att finna valpar som såldes till annat än jakt, men ändå har jag...
Svar
4
· Visningar
2 387
Senast: beda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Senast tagna bilden XVI