Väst och kavaj??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare becaan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 669
B

becaan

Tycker ni att man ska ha västen över eller under kavajen vid tävling??

Tycker det är asfult med västen under kavajen:crazy::rofl:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Väst och kavaj??

Självklart ska man ha västen över kavajen!

Förstår inte vf folk ska trycka på sig kavajen över västen, det ser inte klokt ut, man ser bara extremt biffig/fet ut :p :eek:

Fast den skyddar ju bäst närmast kroppen, har jag alltid hört.

Håller med dig till fullo!;)
Ser väldigt konstigt ut att ha den under kavajen.

Jag har västen innanför och det syns inte ens att jag har väst på mgi så man behöver inte alls se fet och korvig ut.
Flera överdomare har påpekat för mig att man måste ha väst :p

Om jag vore så smal och hade en väst som satt så slimmad att det inte syntes att jag hade väst - då skulle jag allt ha väst under kavajen.

Eftersom det inte funkar så med mig (lite småfet) och min väst (en inte alls slimmad Racesafe) så kommer jag att ha västen över kavajen. :p

Jag har den under, men de är endast för att min väst är blå och de ser ut fullt ut som helst att ha den över.. :P Men ska köpa en racesafe i sommar :laugh: Och då blir de banne mig att ha den över ;)

Jag tycker att det nästan bara är västen under kavajen nu, Asfult!!:devil::grin:

Gorringe säljer en barn- & damkavaj som är gjord för att ha över säkerhetsvästen.

Håller med! Västen över kavajen ser bättre ut :)

Jag har den alltid under. Tycker inte alls att det ser konstigt ut!

Bild:

21614031.jpg

21614032.jpg

Diana

Jag har haft min under kavajen.
Jag har ett liitet hål i tyget på västen så de ser bara fult ut annars :p Sen syns de knappt att jag har väst under..

Tycker att man ska ha västen över kavajen. Skitfult att ha västen under kavajen!! har också hört att västen skyddar bäst ju närmare kroppen den är, men hu tjock är en kavaj egentligen?! Tror inte att det gör så mkt skillnad.

Tycker det beror på både kavaj, väst och ryttarens kroppsform. På vissa märks det inte att de har väst under - på andra syns det och är allt annat än snyggt.. Men det är inte alltid så snyggt med västen över heller har jag märkt! Sett några riktigt fula exempel :P Jag red med väst under kavaj på en tävling men tyckte faktiskt inte det var bekvämt + att min väst jag hade då var lite för klumpig för det. Därefter blev det utanpå, dock var den västen inte så snygg så det var inte så fint iaf. Nu har jag köpt en ny snygg väst som jag lätt kommer ha utanpå :)

vasten over, helt klart! nar jag var yngre brukade jag ha vasten under trojan nar jag red, jag sag ju inte klok ut... :d
som sagt sa skyddar den nog battre narmare kroppen, sa det beror kanske pa hur tjock troja man har, ar den valdigt tjock sa gor vasten ingen nytta om man har den utanpa. tror jag. :bump:

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
250
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: Rosett
·
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka