Vart registrerar jag hästen som avliden?

MaRomer

Trådstartare
Rasen har ju inget eget förbund i sverige. Så någon som har en mailadress för Finnhästar? Står inget i passet tyvärr
 
Sv: Vart registrerar jag hästen som avliden?

Alltså hur menar du? Ska du ha kontakt med dom i Finland? I så fall är det suomen hippos du ska ta kontakt med. Dom sköter registret för alla hästraser i Finland.
 
Sv: Vart registrerar jag hästen som avliden?

Spontant tänker jag att om det inte finns kontaktinfo i passet vart man ska göra av det sedan så skulle jag struntat i det helt enkelt.
 
Sv: Vart registrerar jag hästen som avliden?

Stjäl din knapp lite.

Jag tog bort mitt sto för ca 1,5år sen. Hade inte en tanke på att "avregistrera" då.
Min fråga är, hur viktigt är det att medela till pass ansvarig att hästen inte finns mer?
Hon togs bort hemma så ingen vet inblandad.
 
Sv: Vart registrerar jag hästen som avliden?

Jag ser det som ett sista steg i hela processen. Hästen är död, alltså bör den inte stå som levande i passet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 602
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Bee
·
Gnägg Hej! Jag har letat och letat efter min tidigare häst som jag sålde 2020. Då hon jag sålde henne till inte hållit kontakt som hon lovat...
Svar
18
· Visningar
4 210
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
989
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp