Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
om jag åker bort tar antingen min syster eller mina föräldrar hand om dem. Om ingen av dem kan åker jag inte bort, för jag låter inte vem som helst ta hand om mina djur utan det måste vara människor som jag litar på till 110%.
Skaffar man djur måste man räkna med att det ibland inte blir någon semester. Tyvärr.
Jag har en kompis som har marsvin, så hon brukar passa mina gerbiler så passar jag hennes marsvin när hon är borta. Så får man se till att inte ha semester samtidigt.
Det var smart! Tyvärr så tror inte jag skulle våga lämna mina kryp till Zoot i vår stad, jag tycker de är rätt oserösa. Men om du har ett så bra Zoo, så är det ju Kanonbra!
När jag åker iväg till Sweden Rock Festival passar exets lillasyster och hennes pojkvän mina råttor, det gjorde de förra året också, och jag litar på dem helt! Vet att de tar bra hand om dem. De ska även passa exets katt och bo i hans lägenhet som är nära min. Och så får de en hundring för besväret (man måste vårda sina djurvakter!).
Resten av sommaren stannar jag hemma, ska förmodligen vara hundvakt någon månad också.
Är det bara en väldigt kort period passar mamma de (men då är det bara mat och vatten som gäller, därför passar hon bara under en kort period om 1-3 dagar) Annars har jag kompisar och granne som gärna passar krypen
Kan inte ta med dom iallafall, blir lite mycket att stoppa in 20 marsvin i bilen och dra iväg
Har en granne som ser efter dom, men det blir aldrig några längre semestrar för min del, utan bara några dagar på sin höjd...
Lantbruksdjur
Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Skola & Jobb
Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Ekonomi & Juridik Ja men verkligen.
En av mina förra åkte jag av pga något som jag inte såg, krossade två ryggkotor. Världens snällaste häst, men om han...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.