Vart finns alla chilla-ägare?

Sv: Vart finns alla chilla-ägare?

Jättekul med så långt :)

Ska sätta mig så fort jag får tid här och skriva ner lite mer om mina jag med. Det var kanon att få läsa om personligheterna :rofl:

Ska se om jag kan lyckas få en bra bild på min bur...

Jag gjorde en liknande tråd när jag hade skaffat mina pojkar men det verkar lite tunnt med oss chilla ägare på buke;)

Jag har i alla fall 2 standard killar, på ca. 2-3år.
Ena riktiga busfrallor:rofl:
Blyger & Butter
Info och bilder finns på min hemsida: http://clix.to/tilda

Mina chillor är ju två bröder på tre respektive fyra år. De har samma föräldrar men är födda i olika kullar och har bott ihop sen minstingen föddes. De kommer från en familj där dottern hade ett tiotal chillor men inte tillräckligt med tid för dem och slutligen hamnade de hos mig. Jag visste väl inget direkt om chinchillor innan dessa två busfrön flyttade till mig, men läste på så mycket jag kunde och frågade hur mycket som helst.
Namnen är Hamlet & Tang, det senare är min sons förslag och håll med om att det är originellt ;)
Båda är standardgrå chillor och välmående på alla sätt och vis.
De bor i en ombyggd och rymlig garderob med flera våningsplan, ett gäng hus och badhus för sandbad, grenar, stegar, stenar, krukor och en stubbe som de mer än gärna balanserar på.
De får mat en gång om dagen, oftast tidigt på morgonen, då jag fyller på matskålen, lägger in nytt fräscht hö och byter vattnet. På förmiddagen gör jag rent i buren och tar bort pluttar och annat + silar eller bytar badsanden. På eftermiddagen då de är som piggast skuttar de ofta ut och får busa av sig på golvet. På kvällen tittar jag till dem igen och ger dem lite russin som är den absoluta favoriten hos båda. Då och då, ca en gång i veckan får de en torkad amjskolv eller liknande att gnaga på och nya kvistar. Byter i hela buren gör jag ungefär en gång i veckan.
Hamlet är den äldre herren av dem båda och den lite lugnare. Han är modigast men försiktig när han undersöker saker och personer.
Tang är vildare, nervigare och kan nypas rejält ibland när han "provgnager" på allt han kommer åt.
Ingen utav dem tycker om att bli lyfta, men de älskar uppmärksamhet och att klättra på mig. Att bli handmatade är också kul tycker dem båda. Jag spenderar en hel del tid med dem och tycker att de sakta sakta blir mer positiva till att jag tar i dem. När de kom hem till mig så gick de knappt att röra alls så det ett stort framsteg :rofl:

Mount Never Rest kikar in på din hemsida under kvällen :smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka