"Vårt ekonomiska läge är allvarligt"

Sv: "Vårt ekonomiska läge är allvarligt"

(Ridsport)
Det säger Carl-Inge Björk och Sandra Lang i Åby Ridklubbs styrelse. Klubben, som bland annat står bakom Norrköping International Horse Show, hotas nu av nedläggning.

Oj! Det är ju en rikskänd klubb - hoppas verkligen inte det behöver gå så långt när man nu har en så fin anläggning. Det låter som om de varit alldeles för snälla mot alla? Jag trodde NIHS var något som fler norpan-klubbar var involverade i...
 
Sv: "Vårt ekonomiska läge är allvarligt"

Jag är inte helt förvånad.. Det finns så mycket ridskolor i Norrköping.
 
Sv: "Vårt ekonomiska läge är allvarligt"

Oj! Det är ju en rikskänd klubb - hoppas verkligen inte det behöver gå så långt när man nu har en så fin anläggning. Det låter som om de varit alldeles för snälla mot alla? Jag trodde NIHS var något som fler norpan-klubbar var involverade i...

Det var det också en gång i tiden, då gick tävlingarna inomhus, i Himmelstalundshallarna. Det var på den tiden Malin Baryard tävlade ponny ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart är det dags för Sveriges största hästfest, Sweden International Horse Show i Friends arena. Nu står det klart vilka svenska...
Svar
0
· Visningar
403
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter två helger med många kraftfulla insatser, duktiga ekipage och perfekta genomförda tävlingar kan Åby ridcenter se framtiden an med...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
915
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Grus blir fibersand och därmed ett rejält uppsving för Åby Ridklubb. Till årets Norrköping International Horse...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp