Värsta fallet av hästvanvård i Helsingborg någonsin

Sv: Värsta fallet av hästvanvård i Helsingborg någonsin

fy "/ hoppas dom har ågon som kan ta hand om dom

*kl*

Stackars, stackars djur. Måste ha känts hemskt för djurskyddsinspektörerna att lämna dem där natten till onsdag, när de visst om förhållandena.

Sen så tycker jag det är hemskt att djurägaren tillåts fortsätta hålla djur. Kanske det "var medvetet", kanske inte. Hur som helst så tycker jag det är fel att djuren ska behöva stå där medan ägarna får utbildning - utbilda först och gör en ny prövning sen. Även om man inte är djurkunnig så borde det sunda förnuftet se att det är fel då hästarna ligger i sin egna avföring.

Jag förstår inte hur dom kan säga att dom inte klarade av att sköta dom ordentligt. Minsta barnunge fattar väl att det ska vara rent och fint i boxen, ordentligt med mat och att hovarna ska skötas.

Och hur f*n kan han få ha kvar 5 hästar. Jag tycker det är ett jäkla daltande med dessa personer som inte sköter sina djur. Alla kan få EN chans att bättra sig men när dom gång på gång får anmälningar som gäller samma person ska djuren därifrån och ett TOTALT djurförbud ska gälla den person på livstid.

Jag är väldigt glad att jag inte jobbar som djurskyddsinspektör för jag hade blivit våldsam:crazy:

Jagsåg de som omhändertogs de som omhändertogs:cry:. Fruktansvärt.

Finns det nåt hopp för dem? Hur verkar de i psyket?
Förstår om du inte får svara...

Tänk om Helsingborgs kommuns Djurinspektörer ägnat sig åt detta fallet lite mer iställer för att åka runt och mäta gallerbredden och upptäcka att mellanrummet var 1cm för smalt..... hos ett stuteri med välskötta hästar? Sen hade ansvarig inspektör mage att säga:Hur skulle det vara om alla 194 stall i kommunen hade fel bredd på gallerna? :confused::confused::confused:

Förstår inte hur det kan beslutas att han får ha kvar hästarna på gården?? Sorgligt, vansinnigt hittar inte ord.
Läste ochså artikeln om gallren o reagerade på att ägaren där hade så välskötta hästar o gjort allt för att det skulle bli så bra som möjligt i stallmiljön.

Tyvärr fungerar det ofta så att de sjur som ser ok ut får stå kvar. Så står de kvar tills det till slut är lika illa med dem som det var med de andra.
Ang. psyket så har jag tagit hand om fleratlet vanvårdade hästar (dock inte lika illa som detta fallet verkar det som) och det jag har märkt är speciellt med dem är deras hysteri över mat under resten av den tid jag har känt dem. Kasta in hö till dem först och låt dem börja tugga så har det inte varit några problem sedan. Vallacken jag har nu är dessutom misstänksam mot människor men det börjar släppa nu och jag tror inte det har med vanvården att göra.
Sedan räknar jag ungefär sex månader inan de börjar bli häst igen och ca. 12 månader innan musklerna börjar återkomma...

Fan, man skäms ju för att vara svensk !
Vilket mes-land vi lever i..
Det spelar ingen roll hur grym en person är mot djur, vanvård eller medveten misshandel, så heter det att personen är sjuk eller inte kunde hjälpa det.
Omedelbart djurförbud o STRÄNGA STRAFF !
Hästarna har ingen glädje av att få veta att " det var inte meningen"

Här har iallfall jänkarna mer förstånd än oss.

:mad: Jag blir så trött! Uppenbarligen har folk klagat tidigare på mannens skötsel av djuren. Varför måste det gå såhär långt innan något görs? Och hur.. HUR kan man låta honom ha kvar djur? Jag förstår verkligen inte det???? Fy f*n säger jag bara. Och vaddå.. "mannen mår mycket dåligt av det här" Jaha. I dont give a shit om hur han mår! Hur har hans djur mått? Nej inför djurpoliser, det enda som jag känner spontant är positivt med USA. Där händer det saker, och dom jobbar iaf för djuren! Ja, nu har jag ju bara sett på TV förstås, men det verkar ju vara bättre än vårt skandal land iaf! :mad:

Såg bildspelet på aftonbladet.:( Fruktansvärt när det går så långt utan agerande.

Skandal!! att ägaren som det är sååå synd om och mått så dåligt av det här får behålla en del hästar!
Förbannade Sveriges rättsystem om djurplågaren efter dom får behålla eller någonsin få ha ett djur till på sin gård.

Varför? Varför, varför, varför får han ha djur i sin ägo? Är det inte så klart det kan bli att ägaren inte klarar av det? Ser man inte att ett djur lider när de ser ut som dennes hästar, så hjälper inte ens den bästa utbildningen i djurhållning. Fängelse, böter och inga mer djur skulle denna grymma människa ha! Tänk om det varit en människa, vad annorlunda allt hade blivit då. (Och jag vet att jag är hård, vet inte allt som hänt med ägaren och dess djur, men det finns hjälp att få, och har man itne "råd" ska man INTE HA NÅGRA DJUR. Skönt att skriva av sig /Ellinor

"Han har inte gjort det av elakhet utan för att han inte klarat av att ta hand om dom"
OM MAN INTE KLARAR AV ATT TA HAND OM SINA HÄSTAR OCH INTE BER OM HJÄLP SÅ ÄR MAN ENLIGT MIG RIKTIGT J*VLA ELAK!

Liknande trådar

H
Hästmänniskan I dagens tidning kunde man läsa om hur en man har misskött sina hästar ingen hovvård, väldigt smutsiga boxar etc. 5 hästar avlivades...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Tosen_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama