Varning för bedragare kat II

MissFideli

Trådstartare
Verkar figurera en/flera bedragare som är väldigt aktiva nu. Finns på bl.a blocket under flera olika namn och håller till i Uppsala/Stockholmsområdet. Senast kända adress Sigtuna. Verkar vara ett par.
Köper raskatter, gärna billigt och säljer dom sen direkt. Oftast äldre omplaceringar, gärna fertila som används till blandrasavel och som säljs som raskatter utan stamtavla och omplaceringen säljs sen vidare fertil till ett högt pris.

Skattemyndigheten är inkopplad, annars handlar "bedrägerierna" mest om att bryta kontrakt och i vissa fall (dom är anmälda och under utredning) sålda katter där ägarändringen inte gått igenom än.

Verkar mest vara inriktad på katt II (semilånghåriga raskatter) men finns även i andra kategorier.

Tillägger: Dom som köpt katt av dessa har oftat fått möta upp på nån tågstation eller liknande, dvs inga besök hemma hos ovan. I dom fallen jag har hört har katten också varit i så pass dåligt skick att det tagit lång tid att få tillbaka dom alt fått tas bort direkt. Man får alltså inte se katten innan den är hemma hos köparen. Så råkar nån ut för en sån, tänk på detta.

Senast ändrad:
Sv: Varning för bedragare kat II

Usch vad trist det är med sådana människor! Har själv raskatter som vi avlar på och vi är seriösa, men sådana här förstör ju för alla. Hoppas ni inte blir drabbade!

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·
K
Katthälsa Långt inlägg, men snälla läs någon ! Hej, mitt första inlägg (heter de så? ) på något forum nånsin och hoppas på hjälp. Min katt...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: Sol
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama