Varnar för starka bilder!!!

rostad

Trådstartare
Sv: Varnar för starka bilder!!!

Kan du inte säga vad som händer på filmen?

Jag har svårt för att se starka filmer, får mardrömmar om sånt. Så jag vågar inte kolla på den men vill ändå veta så jag kan ta ställning till det.
 
Sv: Varnar för starka bilder!!!

Har bara sett den sista. Man får se hästar som bryter nacken, kvigor som dör, hästar som skenar hejdlöst och springer in i grindar och går omkull rejält. En häst som ser ut att bli förlamad i bakbenen orsaken vet jag dock inte. En häst bryter också benet riktigt illa. Orkade inte titta klart.
 
Senast ändrad:
Sv: Varnar för starka bilder!!!

Ja det där tänker jag verkligen inte titta på!
Stackars djur :(

Folk är fan dumma i huvudet!
 
Sv: Varnar för starka bilder!!!

Pengar heter det :( Det styr allt i den är vidriga värden. Män som ska mäta kukar till priset av djurens välmående, äckligt!
 
Sv: Varnar för starka bilder!!!

USA är inte ensamma om rodeos. Och tjurfäktningarna är minst lika vidriga... Usch.
 
Sv: Varnar för starka bilder!!!

Men va? Coca Cola som verkar schysst och sponsrar några isbjörnar eller något...usch, hemskt! :( såg inte heller filmerna, beskrivningen ovan räcker...ingen Coca Cola för mig mer iaf. :(
 
Sv: Varnar för starka bilder!!!

*lite allmänt

Coca-cola Sverige sponsrar inte rodeon, det är Coca-cola i USA (kan säkert gälla fler länder också, men det har jag inte koll på) som sponsrar. För övrigt så säljs ju bland annat Fanta också av samma företag, så är man i USA så är det inte bara just Colaläsk som man ska undvika i så fall.
 
Sv: Varnar för starka bilder!!!

*lite allmänt

Coca-cola Sverige sponsrar inte rodeon, det är Coca-cola i USA (kan säkert gälla fler länder också, men det har jag inte koll på) som sponsrar. För övrigt så säljs ju bland annat Fanta också av samma företag, så är man i USA så är det inte bara just Colaläsk som man ska undvika i så fall.

Eftersom Coca-cola är ett kopperativt företag så är det samma grunder oavsett land. Coca-cola har kritiserats både för sina affärsmetoder och för hälsoeffekterna av sina produkter. Köper man en Fanta, cola eller något av deras märke bidrar man till hela systemet.

Drycker i Sverige som tillhör The Coca-Cola Company (förutom de vanliga Coca-Cola-sorterna): Fanta, Sprite, Tab X-tra, San São, Seagrams, Bonaqua, Nestea, Powerade, Minute Maid, Mer, Burn samt Bjäre julmust. Bland andra drycker kan nämnas Fresca och Monster Energy.
 
Sv: Varnar för starka bilder!!!

För alla som inte sett filmerna, så är Mc donalds också delaktiga i dessa evenemang, i den sista filmen visar en rodeo som de har sponsrat.
 
Sv: Varnar för starka bilder!!!

Fy fan vad vidriga filmer! Såg klart alla utom den sista, det blev för mycket. Jag är beroende av drycken och kommer om detta stämmer inte dricka det igen!
 
Sv: Varnar för starka bilder!!!

Fruktansvärt att se dessa kalvar och hästar bryta nackarna... O de blanka ögonen när de ligger fastlåsta på båren... I videon med intervjun står det att Rodeon hävdar att 7 djur behövde veterinärvård. Videor från tävlingarna visar 50djur som skadas... Då är frågan - har 43djur avlivats direkt o inte räknas till veterinärvård? Eller hur veterinärvårdar man en kalv med bruten nacke?

Fy vad äckliga människor det finns! Cola lär inte smaka lika gott nästa gång...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp