Varmt knä

L

Lenaskena

Var på hoppträning med min ponny igår och idag är hon varm i ena framknäet. Underlaget i ridhus var relativt hårt, kan det vara därför hon är varm?

Sv: Varmt knä

Ett varmt knä kan ha många olika orsaker och det är svårt att sätta fingret på vad. Ett dåligt underlag (i detta fall för hårt.) kan absolut vara en orsak då stötdämpningnen blir mindre.

Om jag skulle vara du skulle jag ta och rådfråga veterinär och ta det lugnt ett par dagar och se om värmen försvinner. Om det blir värre eller inte går över åka in eller ta ut veterinär. Bättre att ta det säkra före det osäkra :)

Nu på morgonen var hon inte varm men kanske ska ta det lite lugnt några dagar för säkerhets skull.

Om hästen är broddad fast fästet är bra sliter det extra mycket på lederna. Hade den brodd på sig?

Nä, inga broddar på hoppningen. Märkte i eftermiddags att hon var lite varm igen och markerade lite. Ringt ATG och pratat med dem de sa avvakta några dagar och skritta på asfalt och rakspår några dagar.

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Freazer
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: ako
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 188
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 073
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka