Happimess
Trådstartare
Ja, hur gör ni? Jag upplever min hund som så extremt värmekänslig. Hela förra sommaren tillbringade hon i princip på kyldyna med två fläktar från olika håll. Lade jag fram blöta handdukar omfamnade hon dem gärna. Efter tio minuters promenad i temperaturer över 20 grader upplever jag det som om hon är nära överhettning - nåväl, hon har slips till tunga och släpar sig mot skugga i alla fall. Finns det ingen skugga vill hon helst inte gå. Även efter väldigt korta stunder i solen - säg, att man stannar och pratar med någon en liten stund - nästintill hyperventilerar hon.
Samtidigt har hon sitt behov av aktivering och vi kan liksom inte förlägga alla aktivitet till nattetid.
Hon är dubbelpälsad, men helt utan överdrifter, och jag "tror" inte riktigt på att klippa ner den.
Jag sätter mitt hopp till någon slags acklimatisering? Det känns inte som rätt strategi att skydda henne från värmen i den mån vi gör. Hur hade ni tänkt?
Samtidigt har hon sitt behov av aktivering och vi kan liksom inte förlägga alla aktivitet till nattetid.
Hon är dubbelpälsad, men helt utan överdrifter, och jag "tror" inte riktigt på att klippa ner den.
Jag sätter mitt hopp till någon slags acklimatisering? Det känns inte som rätt strategi att skydda henne från värmen i den mån vi gör. Hur hade ni tänkt?