Varmblodstravare?

Worlds

Trådstartare
Brukar fd travare funka bra som distanshäst? Har en ostartad 5åring som jag tror skulle passa bra nämligen.

Sv: Varmblodstravare?

Nästan alla hästar med normal ridkondition kan gå kortare distanslopp sägs det. Ridtravare med sin lätta kropp och vägvinnande trav brukar tydligen funka bra även högre upp i distanserna, även om man på elitnivå mest ser araber och arabkorsningar.

Sv: Varmblodstravare?

Absolut går det med varmblodstravare. Framförallt upp tom 80 km. Jag har en varmblodstravare som har gått FEI**120km iår godkänt. och jag funderar på att rida 120 km på dackeritten på henne.
Hon är rätt stor ca 165 cm och inte jätte smäcker men extremt lågpulsad. så jag tycker allt du ska med din travare. Lycka till=)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 278
Senast: Stergo
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 165
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k... 2
Svar
28
· Visningar
2 016
Senast: Mineur
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
516
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka